רצים לממ"דים. מיגונית בישוב בעוטף עזה
רצים לממ"דים. מיגונית בישוב בעוטף עזהפלאש 90

משלחת של תושבי ג'נין ושכם תגיע מחר בבוקר לביקור בישובי עוטף עזה. "הם רוצים להכיר את הצד שלנו", אומר גורם המעורב בארגון הסיור.

לדברי הגורם, פעיל ציבור ישראלי, המבקרים מג'נין ומשכם, כמאה במספר שיגיעו בשני אוטובוסים, "יראו מה קרה כאן והרעיון הוא שהם יחזרו ויהיו שגרירים שלנו". לדבריו במהלך הסיור יוצגו בפני המבקרים ילדים עזתים חולים העוברים במעברי הגבול לטיפול בבתי החולים הישראליים כמו גם מאות משאיות של ציוד הומניטארי העוברות במחסומים פנימה אל רצועת עזה. להערכתו תמונת החיים הזו תוכיח למשתתפי הסיור ש"אם הכול יהיה שקט כולם יהיו שבעי רצון".

"הרי לא אנחנו התחלנו במלחמה. נשאל אותם מה אתם רוצים? אתם רוצים לחיות? אם אתם רוצים בזה אז תשפיעו על האחים שלכם, על החמאס. יש לכם קשר איתם אז תביאו קול אחר שיהיה בעד השלום", אומר הגורם ומוסיף כי "הכוונה להראות להם בדיוק מה קורה כאן. להציג להם את ההרס והחורבן כאן, שיראו את החומות. הכוונה היא שהם יסבירו שהשלום והשקט והביטחון האישי של האנשים זה המוצא לחיים".

הגורם מוסיף ומציין כי היוזמה לקיומו של הביקור החלה בצד הפלשתיני, שם לדבריו ביקשו להכיר את ישראל ואת הקיבוצים ו"אמרנו להם שאם כך אז בואו לראות מהצד שלנו מה קרה פה". המבקרים צפויים לצאת בשמונה בבוקר ממחסום ג'למה ולהגיע לקיבוצים נחל עוז וכרם שלום והמחסומים ארז וכרם שלום. בנקודות אלו יקבלו הסבר והדרכה ממדריכים ישראליים שיפגשו אותם סמוך לשעה עשר בבוקר במחסום ארז.

מדבריו של הגורם עולה כי השב"כ אישר את הביקור. לשאלתנו אם אין חשש שמא הביקור ינוצל על ידי גורמי טרור מג'נין ומשכם שיבקשו לאסוף מודיעין, הוא משיב ואומר כי "בשביל זה יש את השב"כ ואם הם אישרו הם יודעים מה הם מאשרים".