פרופ' בולוטין, בן הרוש ורעייתו
פרופ' בולוטין, בן הרוש ורעייתוצילום: פיוטר פיליטר

הסנדלר הולך יחף. משפחת בן הרוש היא משפחה מוכרת באזור חיפה והקריות. אחרי ששני ראשי המשפחה, האחים נתן ויואל, זכו בהישגים רבים בתחום אומנויות הלחימה.

בין התארים בהם זכו האחים: אלוף ישראל בקרבות, מאמן נבחרת ישראל לנוער ולנשים, אלוף המכביות ועוד.

השניים גם חינכו דורות רבים של לוחמי קראטה ואלופי ישראל נוספים. החיידק המשפחתי עבר גם לילדיהם, חלקם מתחרים כיום בנבחרות שונות ומייצגים את ישראל בעולם.

לפני כשבועיים עסק בן הרוש בשגרת יומו, והכין את אחד משיעורי בית הספר לאמנויות הלחימה שבניהולו. לפתע חש בכאב חזק בחזהו, ונפל.

אמו של אחד מתלמידיו ראתה את המתרחש והלכה להזעיק את רעייתו של בן הרוש, איריס, וזו הצליחה להעיר את בן הרוש, שבינתיים איבד את הכרתו. "כל הזמן הזה התאמצתי להישאר בהכרה", משחזר בן הרוש, "אבל הכאב פשוט שיתק אותי ולא יכולתי לדבר".

אל המקום הוזעק צוות מד"א, והבעיה אובחנה מיד. בן הרוש סבל מקרע באאורטה (אבי העורקים), סיבוך שעלול להיות קטלני ועלה לפני כשנה לכותרת כאשר גרם למותו של הזמר אריק איינשטיין. במצב שבו נוצר קרע באבי העורקים, הדימום עלול להרוג את המטופל, וכך בן הרוש הובהל לרמב"ם כשהוא סובל מכאבים עזים והכרתו הולכת ומתערפלת.

עם הגעתו לבית החולים נכנס בן הרוש לחדר הניתוח, שם צוות מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם, ובראשם ד"ר עובד כהן, סגן מנהל המחלקה, ניתחו אותו. במהלך הניתוח בוצעה בו החלפה של אבי העורקים בשתל סינטטי והחלפה של המסתם האאורטלי בליבו.

לאחר שהתאושש מהניתוח, התעורר בן הרוש במחלקה, ומסביבו בני משפחתו. באותו הרגע התחברו לו כל הנקודות למציאות חדשה ורגשות מעורבים: "אני זוכר שישר הבנתי מה קורה לי", הוא משחזר, "בגלל העיסוק שלי ובגלל ידע שיש לי בנושא, הבנו במה מדובר, אבל לרגע לא האמנתי שזה יקרה לי".

"זו היתה חוויה מפחידה, אבל אחרי הכל אנחנו כאן. בריאים ושלמים", אומרת איריס, רעייתו של בן הרוש, "הרופאים עשו עבודה נהדרת ואחרי שנתן יתאושש הוא יוכל לחזור וללמד קראטה. אנחנו מאוד מאושרים ומודים לכל צוות המחלקה על עבודת הקודש שלהם".

"קרע באבי העורקים עלול להיווצר מכמה סיבות", מסביר פרופ' גיל בולוטין, מנהל מחלקת ניתוחי לב ברמב"ם, "ביניהן נזקי עישון, כולסטרול ולחץ דם גבוה. בחלק מהמקרים מדובר בתסמונות גנטיות כמו מסתם אאורטלי דו עלי, ותסמונות אחרות כמו "תסמונת מרפן", הגורמת לחולשה של דפנות כלי דם בגוף וליקויים ברקמת חיבור של אבי העורקים. אלו הסובלים מהתסמונות ומאובחנים, יכולים להתמודד עם הבעיה באמצעות שמירה על אורח חייהם ובדיקות מעקב".

בן הרוש, שרגיל לניצחונות ולסמן מטרות חדשות, שוחרר לפני כמה ימים לביתו, וכבר משרטט את התוכניות לעתיד הקרוב. "יש לי כל מה שרציתי: משפחה יפה, בית חם, עסק מצליח. עכשיו אני צריך לשמור על הבריאות. אני קורא לכולם לעשות זאת, ולהיות מודעים לגוף שלהם, למה שהוא משדר לכם. לכו להיבדק, אפילו אם אין ספק, עדיף להיות בטוחים מאשר לשלם בחיים שלכם".