ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליהלל מאיר

סגנית שר התחבורה, חברת הכנסת ציפי חוטובלי, תוקפת בחריפות את התנהלותה של חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) אך מטילה את האחריות למעשיה ודבריה של זועבי לפתחו של בית המשפט העליון.

בראיון ליומן ערוץ 7 היא קובעת כי "כל פעם שזועבי משתלחת בחיילי צה"ל ותומכת בשונאי ישראל היא עושה זאת בחסות בג"ץ. המציאות שבה בית המשפט העליון מכשיר התנהלות פוליטית כזו שחוסה תחת חופש ביטוי שלא קיים עבור הימין, זו התנהלות מנותקת מהלך הרוחות הציבור ומהדמוקרטיה הישראלית. מערכת דמוקרטית היא מערכת שמגנה על עצמה מאנשים שמנצלים את הדמוקרטיה כדי לפגוע בה מתוכה. מה שזועבי עושה זה המשך דרכו של עזמי בשארה".

חברת הכנסת חוטובלי מוסיפה ומדגישה כי בית המשפט לא רק חוטא בכך שהוא מאפשר לבל"ד להתמודד. "זו הרמה הראשונה אבל יש כאן עברות פליליות שנעשות לאור יום ואיש לא חושב להעמיד אותה לדין. כל המערכת המשפטית מאפשרת להשתוללות הפומבית הזו להתרחש פעם אחר פעם".

לטעמה של חוטובלי "טועים חברי הכנסת שהם מאשימים את הח"כים הערבים. מי שבאמת אשם זו מערכת המשפט הישראלית".

בדבריה מציינת ומזכירה חוטובלי כי גם המחשבה שהסרת חסינותה של זועבי היא שתיתן מזור למעשים הללו אינה נכונה שהרי חסינותה של זועבי הוסרה בעקבות אירוע המרמרה ובפועל לא קרה דבר וזועבי לא נשפטה, "לא היה כאן שום דבר משראה שכללי המשחק צריכים להשתנות".

"מה שמתרחש היום זה הפקרות בחסות מערכת המשפט הישראלית והיא צריכה להיות הכתובת הראשונה. מערכת המשפט פוסלת חוקים של הכנסת ומצד שני לא מאפשרת להתגונן מעוכרי ישראל שנמצאים בתוך הכנסת. הביזיון הגדול ביותר הוא שיש אנשים כמו זועבי שפועלים בתוך הכנסת. היא לא הייתה עושה את זה בכל מדינה ערבית".

"המציאות שבה מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית נותנת יד למציאות אנטי דמוקרטית היא חלק מהאיוולת והעוולה המוסרית של מערכת המשפט", אומרת חוטובלי וקוראת לחברי הכנסת לחבור ולקדם את החקיקה להגבלת סמכויותיה של מערכת המשפט.

לדברים אלה מוסיפה חברת הכנסת חוטובלי ותוהה: "איפה חברי הכנסת של השמאל? נוח להם שחיילי צה"ל מוכפשים ומושווים לגדולים שבאויבי העולם? אין כאן סולידריות ציונית. זו תעודת עניות לציונות של השמאל".

"צריך להתאגד בתוך הכנסת לקידום חקיקה משמעותית. כסגנית שר אני מנועה מלפעול, אבל אני קוראת לכל מי שחושב על עתיד הדמוקרטיה הישראלית לקבוע את גבולות הגזרה של המשחק במערכת המשפט". זאת לבד מחידוד גבולות ההתבטאות של נבחרי ציבור.

חוטובלי מדגישה שאין בדבריה כדי להביע אכזבה מחבריה בימין. היא מזכירה את חבר הכנסת יריב לוין ואת השר סער שקרא קריאה פומבית לשנות את כללי המשחק. "יש כאן רצון של העם כדי להחזיר את הדמוקרטיה. זה מחזיר את שלטון החוק לידיים הציבוריות".

באשר לזועבי עצמה מזכירה חוטובלי כי חברת הכנסת המבטאת באופן שכזה כלפי חיילי צה"ל "עדיין מקבלת משכורת מכנסת ישראל ועושה עשייה ציבורית באמירות הללו". לטעמה של חוטובלי כלל לא ברור שיש לאפשר להנהגה הערבית המתבטאת כך להמשיך ולהצביע בבחירות לכנסת. "הייתי שוללת מהם אזרחות. "מערכת החקיקה הישראלית למודת סבל מההתבטאויות של הח"כים הערבים. המערכת מוכנה אבל לצערנו יש מחוקק-על שקוראים לו בג"צ".

"מעבר לעובדה שזועבי צריכה לשבת שנים רבות בכלא, יש כאן מציאות בלתי נסבלת שבה מערכת המשפט מכשירה בוגדים בתוכנו להיות חלק מכנסת ישראל".