בגרות. לא בכיתה י'
בגרות. לא בכיתה י'פלאש 90

על רקע פרסום מצבת הבגרויות בישראל לפיה בעיר בני ברק רק 10.9% מהנוער קיבל זכאות לתעודת בגרות, טוען דובר העירייה אברהם טננבוים כי תמונת המצב אינה נכונה.

"צר לנו מאוד שכל בקשות עיריית בני-ברק בעבר ממשרד החינוך להציג את תוצאות בחינות הבגרות כמות שהן באמת עלו בתוהו, ומידי שנה מוצגים נתונים המסלפים את המצב", הוא אומר.

לדבריו, בפרסומים שנמסרו לתקשורת לא נבדקו מהות הנתונים. טננבוים טוען כי מי שמסר את הנתונים לתקשורת לא דאג לעדכן את המציאות האמיתית שמתוך 15,925 תלמידים בעיר בגיל בי"ס תיכון – 14,425 הינם תלמידי המגזר החרדי- ישיבות ובתי-ספר בית-יעקב לבנות- שלא משתתפים כלל, מטעמים עקרוניים, בבחינות הבגרות, ורק 1,500 מבתי"ס תיכוניים, ממ"ד וכלליים ניגשים לבגרות.

ומה באשר לאחוז שניגש לבחינות? "שיעור ההצלחה בהם מהגבוהים ביותר בארץ, וגם משרד החינוך מודע לכך: בישיבה התיכונית העירונית אחוז ההצלחה עומד על 90%, באולפנה העירונית לבנות- 90%, בתיכון הכללי "רמז" 80%. בתיכון זה משקיעים העירייה ומשרד החינוך מאות אלפי ₪ בשנה, במסגרת תכנית "אומץ" לבחינות בגרות בקרב התלמידים.

"העיתונאית עדי ששון מהעיתון ידיעות רמת-גן פירסמה בעבר ידיעה בה היא כותבת, כי בבדיקה של משרד החינוך נמצא שביה"ס שבו אחוז המצטיינים הגבוה ביותר בשקלול ממוצע בגרויות ומספר היחידה הנלמדות היא הישיבה התיכונית בבני-ברק, וגם האולפנה העירונית לבנות בבני-ברק נמצאת בין בתיה"ס המצטיינים".

"אשר לבתי הספר התיכוניים החרדיים, שבהם לא ניגשות התלמידות, עקרונית, לבחינות בגרות, ניגשות בהם התלמידות לבחינות חיצוניות, הנערכות ע"י מכון סולד, באישור משרד החינוך ושהן, ברובן קשות אף מבחינות הבגרות, כשהבחינות הן בהבעה עברית, בהסטוריה, אנגלית, מתמטיקה ודקדוק, והתוצאות הן למעלה מ – 90% אחוזי הצלחה.

"לצערנו, כל הניסיונות של העירייה ממשרד החינוך לחדול מהפצת נתונים שאינם משקפים את המציאות עולים בתוהו, והדבר מעורר סימני תמיהה גדולים", הטעים הדובר.