הזדמניות. נתניהו בפתיחת כנס הסייבר
הזדמניות. נתניהו בפתיחת כנס הסייברצילום: קובי גדעון - לע"מ

הציונות הדתית ממשיכה להיות מפוצלת סביב סוגיית הגיור, גם לאחר החלטת ראש הממשלה אמש (שני) שלא להעלות את הנושא בישיבת הממשלה שתיערך מחר.

בארגון רבני דרך אמונה שיגרו היום ברכה לראש הממשלה על החלטתו, וחיזקו אותו בהחלטתו שלא לקדם את החוק לא כהחלטת ממשלה ולא בחקיקה בכנסת.

"בשם עם ישראל לדורותיו אנו מתכבדים להודות לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו הי"ו, על החלטתו להסיר את 'חוק הגיור' ולא לקדם אותו בצורותיו השונות", ציינו בארגון.

לדבריהם, "חוק הגיור נועד לפגוע במעמד הרבנות הראשית פגיעה אנושה, והיה מעודד גיורים פיקטיבים ללא קבלת עול תורה ומצוות".

"עמידתו האיתנה של כב' ראש הממשלה ראויה לשבח, ואנו מבקשים שימשיך בדרכו זו ויסכל את שאר החוקים הנרקמים, הפוגעים בצביונה היהודי של המדינה, כגון ערכי השבת והמשפחה היהודית", הוסיפו רבני דרך אמונה.

מנגד, רבה של אפרת, הרב שלמה ריסקין, פרסם הודעה בה הוא מביע את אכזבתו מהמהלך בו נקט ראש הממשלה.

"הסטטוס קוו במסגרתו רבים מתושבי המדינה אינם יהודים על פי הלכה אך חיים כיהודים במדינה יהודית ייצור בעיות קשות בהמשך, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה חברתית-אזרחית. צריך להתמודד באומץ עם האתגר החברתי", אמר הרב ריסקין.

הרב ריסקין הוסיף, כי "חבל שבשל שיקולים פוליטיים מותירים בעיה שרק תלך ותגדל בשנים הבאות, והתיקון שלה יהיה קשה יותר ויותר. מעבר לכך, הבעיה של נישואי תערובת תלך ותגדל ותהפוך בעתיד לבעיה בהיקף דומה לבעיית נישואי התערובת הקיימת בחו"ל. הימנעות מפעולה מהירה תהייה בכיה לדורות".