משמחים
משמחיםסניף עזרא כפר גנים

לאורך השנים התקבע מנהג בו סניפים גדולים או קבוצה של תלמידי ישיבה ומכינה הולכים לשמח בסניפים קטנים, או בערים בהם קהילות בתי הכנסת מבוגרות.

השנה, הגדילו חלק מהסניפים בתנועות הנוער השונות, ושיתפו פעולה אחד עם השני, כך תנועת בני עקיבא, תנועת עזרא ותנועת אריאל הגיעו ביחד למוקדים שונים בארץ ושימחו.

"כל שנה, חבריא ג' סניפית יוצאת בשמחת תורה לעיר בה יש פחות צעירים ומשמחת את הקהילות השונות בעיר. גם השנה חיפשנו מקום ללכת אליו, כשאחת הבוגרות הציעה שניסע להרצליה תוך שיתוף פעולה עם סניף בני עקיבא בעיר", מספרת אביה אהרון, רכזת סניף עזרא כפר גנים.

"הקומונרית של בני עקיבא הרצליה היתה ממש חמודה, נוצר קשר מעולה, הם דאגו לנו למקום לינה, והנחו אותנו לאורך החג לאן הולכים. היינו 100 חבר'ה מהסניף שלאורך השבת טיילו בין בתי כנסת, בתי אבות והוסטל בעיר. אני שמחה שהצלחנו להגיע לא רק לבתי כנסת בהם צריכים אותנו, אלא לעוד מוסדות ששמחו בנו. מתפללים רקדו איתנו והיה שמח".

זהו לא דבר מובן מאליו שיתוף פעולה בין תנועות?

"לא היה אכפת לנו שזו תנועה אחרת, נוצרו חברויות, הם היו מקסימים. עשינו פעולת ערב שבת ביחד, הם הגיעו לארוחת ערב שלנו לעזור לנו להגיש את הקייטרינג והיה מאוד מוצלח".  

זהו לא השיתוף פעולה היחיד שנוצר, גם בבית שמש שימחו שלוש התנועות ביחד את תושבי העיר.

"בערב החג עשינו הקפות עם סניף בני עקיבא עדה אצלם בשכונה, ובבוקר גם סניף אריאל וסניף בני עקיבא גב"ש הצטרפו והלכנו לבית שמש הישנה לעשות הקפות עם בני עקיבא מרכז", מספרת עדי קנדלר, רכזת סניף עזרא בית שמש ומסכמת, "היה ממש שמח ומשמח".