הכרזת התוצאות

יו''ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, מברך על בחירתם של הרב שלמה עמאר והרב אריה שטרן לתפקיד הרבנים הראשיים של ירושלים.

"משהו חדש התחיל גם בירושלים", אמר בנט, "אני מברך את הרבנים הראשיים הנבחרים הרב שטרן והרב עמאר שיזכו להגדיל תורה ולהאדירה. זהו ניצחון חשוב של הציונות הדתית בירושלים, נמשיך להוביל קו של יהדות עם חיבור לעם ישראל".

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אמר עם פרסום תוצאות הבחירות "הבטחנו וקיימנו. לעיר ירושלים נבחר רב ציוני שמאמין בעם ישראל ובמדינת ישראל. עם היבחרי הבטחתי כי הגיעה העת שגם רבנים ציונים דתיים יתמנו לתפקידי מפתח במערכת הדת בישראל והנה הגיע היום. אנו מאמינים שתהיה לכך השלכה משמעותית על תדמיתה של הדת במדינה. אני מברך את הראש"ל שלמה משה עמאר שנבחר לכהן כרבה הספרדי של העיר. 

"היום אנחנו יכולים לבשר לעיר ירושלים על שני רבנים חדשים התואמים את אופיה של העיר המורכבת", הדגיש הרב בן דהן, "ניצחון זה הוא המשך למדיניות הבית היהודי ולמשרד לשירותי דת מאז כניסתי לתפקיד למנות רבנים ציוניים המחוברים לעם. זה המשך למינויים של שורה של רבנים ציוניים דתיים".

סגן שר החינוך, אבי וורצמן אמר כי לאחר מערכת הבחירות הסוערת, על רבניה הראשיים החדשים של ירושלים לפעול לאיחוד המחנות בתוך העיר, ולהשיב את מעמד הרבנות למקומה הראוי, כלשונו.

"מציון, עיר הקודש, תצא תורה לקידוש שם שמים וחיבור עם ישראל כולו לאהבת היהדות ולתורת ישראל. ירושלים יוצאת כעת לדרך חדשה", הוסיף.

מארגון רבני צהר נמסר כי "בחירתו של הרב שטרן, מבכירי רבני צהר, הייתה הכרחית לעיר הטרוגנית ומלאת קונפליקטים דתיים כירושלים, יחד עם הרב עמאר ירכיבו השניים מוסד רבני מכובד שיגרום לתושבי העיר לשוב ולהאמין ברבנות. ירושלים נמצאת כעת בידיים ציוניות".

הרב בן דהן