בצהריים הובאו רחל ושלושת ילדיה למנוחת עולמים בישוב איתמר. בהלוויה ספד אחיה של רחל: \"זעקו הקדושים הנרצחים לפני כסא מרומים\", ביכה את אחותו וילדיה שנרצחו עימה. \"חיות הטרף האלה. אני מנסה לחשוב, כשהם ראו את אבישי השברירי. הרי רק מדחיפה קלה היה נופל. מדוע נכנסו בו? מה הוא עשה לכם רבונו של עולם\"?, זעק, \"נריה, פספסו אותך הכדורים בפעם הראשונה כשנכנסו המחבלים לישיבת חיצים. אבל כנראה שהיית חשוב למעלה בגנזי מרומים. זכות גדולה נפלה בחלקך. הלוואי והייתי יכול להחליף אותך\". \"אני מבקש סליחה מהמשפחה. אני מקוה שנוכל לאחות את הקרעים, לאסוף את השברים ולהמשיך הלאה. בעזרת השם שיתן לנו השם כוח, שיתן לכל עם ישראל כוח להמשיך\", חתם.

יפעת משולמי חברתה של רחל סיפרה על דמותה של רחל בעלת החסד: \" רחל אהובה רחל יקרה, במהלך השנה למדתי להכיר איזו אשה גדולה את. מלבד התפקוד למופת שלך במסגרת הועדה, למדתי מבין המשפטים להבין מה עוד היית עושה מלבד היותך אם גאה בילדיך ורעיה נפלאה. ידך היתה בכל מה שקשור לחסד והכל בשקט בצנעה. כך חינכת את ילדייך וכך גם פעלת. לפני יומיים ישבנו ביחד ליד גן המשחקים וחיכינו שהילדים ישובו מתלמוד תורה. אמרת שהישוב שלנו נפגע עד היום בצורה קשה. ושאנחנו בתור ישוב צריכים לעשות חשבון נפש. שעלינו להרבות באהבה איש לרעהו. אנחנו מבטיחים לך רחל שאנו נשתדל כולנו יותר להרבות באהבת חינם ובעשיית טוב. אתמול מחוץ לביתכם עמדנו ודיברנו על ההכנות לשבת סיפרת לנו מה הכנת. צביקה החמוד עמד לידך וביקש בעדינות אופיינית לו \'אמא אני רוצה שתכיני ג\'חנון\', את כמובן ענית לו בסדר חמוד אני אכין לך מחר\".

משולמי קראה לבעלה של רחל, שנותר עם יתומיה: \"בועז היקר תאגור כוחות וגם אנו כי רחל הפקידה בידך אוצרות נפלאים שזקוקים לך עכשיו יותר מתמיד\".

הלוויתם של ארבעת בני משפחת שבו רחל ושלשת ילדיה נריה בן 15 צביקה בן 12 ואבישי בן 5 , שנטבחו במסע רצח של מחבל שפרץ אל ביתם, ושל יוסף טויטו רכז הבטחון של הישוב התקיימה באיתמר. טויטו ניסה לפרוץ אל הבית לסייע למשפחה ונרצח אף הוא. שני ילדים ששרדו את הטבח מאושפזים בבתי החולים שיבא ושניידר. חייל מכוח החילוץ נפצע באורח בינוני.

סמוך לשעה 21:15 פרץ מחבל אל בית משפחת שבו בשכונה הדרומית של איתמר ופתח במסע רצח תוך שהוא יורה אל החדרים ומשליך רימונים. באותה שעה שהו בבית אם המשפחה וחמשת ילדיה. שני ילדים בוגרים ואבי המשפחה היו בבתי חברים.

רכז הבטחון של הישוב יוסף טויטו הגיע אל הבית וניסה לפרוץ פנימה המחבל ירה בו מטווח קצר. הוא נפצע אנושות ונפטר מפצעיו.

אביה בת 13 נפגעה קשה בבטנה אולם הצליחה להימלט והסתתרה בחצר הבית.
כוחות גדולים של צה\"ל הגיעו למקום וכיתרו את הבית תוך שהם מנהלים קרב יריות עם המחבל שהתבצר בבית ועלה לקומה השניה. כיתת הכוננות של היישוב הוקפצה למשמע קולות הירי והיא היתה הראשונה ליצור מגע עם המחבלים ולנסות ולחלץ את הנפגעים.. לכל אורך הזמן ניסו כוחות הצבא, אנשי כיתת הכוננות ואנשי מד\"א להיכנס ולחלץ פצועים מתוך הבית כשהם פועלים תחת אש תופת.
בתחילה עלה החשש כי מדובר בפיגוע לצרכי מיקוח אולם משהתברר כי מטרת המחבל היא רצח בלבד, פרץ אל הבית כוח של יחידת המסתערבים של משמר הגבול חיסל את המחבל וחילץ את הילד הפצוע והילדה שהסתתרה בחצר.

כתוצאה מהירי התלקחה שריפה בבית שעלה באש ונשרף כליל.

בועז אבי המשפחה ושני ילדיו יריב ועטרה עמדו כל העת מחוץ לביתם משהוצאו הגופות ורוכזו מחוץ לבית מירר האב בבכי מול גופות ילדיו וחיבק אותן.

מאיר אחיו של אב המשפחה סיפר כי שהה בביתו בירושלים בעת ששמע על האירוע באיתמר. \"אני אח תאום\" סיפר \"הרגשתי כאב בטן איום ונורא והבנתי שמדובר במשפחה שלי\". מאיר נסע מיד אל הישוב איתמר.

\"זו משפחה מלאה אהבה\" אמר הדוד וציין כי נריה הי\"ד שנרצח אתמול ניצל בנס בפיגוע בישיבת חיצים, אז ירה המחבל לעברו בעת שהסתתר מתחת למיטה. \"נריה החזיק בבית שלו את השמיכה והכרית שהיו מחוררים מהירי של המחבל ההוא\".

מאיר סיפר כי כאשר נכנס הבוקר אל הבית שהיה שרוף כולו הבחין ש\"רק ארון ספרי הקודש נותר שלם\".

דובר מועצת יש\"ע, יהושע מור-יוסף, מסר כי באיתמר מתגוררות כמאתיים משפחות. לדבריו, חלק מהיישוב מגודר, וחלקו אינו מגודר. מור-יוסף הזכיר כי בחדירה הקודמת של מחבל לאיתמר לפני כשלושה שבועות, שבה נהרגו שלושה תלמידי ישיבה, חתך המחבל את הגדר.