הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהואלירן אהרון

הרב יוסף אליהו, רבה של שכונת קרית משה בירושלים ואחיו של הרב שמואל אליהו שהפסיד אמש (ג') בבחירות לרבנות העיר, טוען כי עסקנים פוליטיים בבית היהודי הטעו את הרב דרוקמן, ובעקבות כך הוא קרא להצביע לרב שלמה עמאר.

בתגובה לראיון עם הרב דרוקמן בערוץ 7, לפיו הציונות הדתית לא תמכה ברב אליהו משום שהוא הגיש מועמדות רק ברגע האחרון, אומר הרב יוסף אליהו כי "לכל אורך הדרך אנחנו הצהרנו שהרב שמואל אליהו מתמודד".

"דברנו עם לשכת ברקת וגם עם הרב בן דהן. הרב שמואל אליהו אמר שרק אם מועמדותו תפגע בסיכויי הרב שטרן, רק אז הוא יסיר את המועמדות. הם מנסים לומר כאילו הוא לא הציג את המועמדות וזה שקר", טען.

לדבריו אנשי הבית היהודי בגדו בבוחריהם, "האם המילה שלהם לרב עמאר חשובה יותר מהמילה שלהם לבוחרים? גם לשיטתם, אם אכן הרב אליהו הגיש את המועמדות ברגע האחרון, הרי הרב אליהו שייך לציונות הדתית, אם הם היו תומכים בו הוא היה הרב הראשי של ירושלים, אפילו החרדים תמכו בו".

הרב יוסף אליהו, המכהן גם כראש בית המדרש "דרכי הוראה לרבנים", טוען כי מדובר במלחמה בין שני מחנות בציונות הדתית. "הם מפחדים לתת לרב שמואל אליהו כוח כי הוא יותר נוטה לזרם התורני - לחרד"לים, והם נוטים לכיוון אחר. הרב אליהו סוחף את הצעירים, הם מפחדים מזה.

על השאלה מי זה ''הם'', בציונות הדתית, יש לרב יוסף אליהו תשובה ברורה, "זה הרב בן דהן, אורי אריאל ובנט. אני יכול היום לחשוף שאנשי דגל התורה התחננו לבית היהודי 'אנחנו לא מבינים אתכם, תמליכו את הרב שלכם, למה אתם נלחמים בו?', אבל הם נלחמו בו עד הרגע האחרון, והם הפעילו את הרב דרוקמן ואמרו שאסור להצביע לרב אליהו ושיצביעו רק לרב עמאר".

"ואני מזכיר מי התחבר לרב עמאר - דרעי והרב שלום כהן שכולם יודעים מה הוא חושב על הציונות הדתית. הם בחרו ברע במיעוטו כי הם לא רוצים שהמפד"ל תלך לכיוון מרכז הרב והחרד"לים, הרב שטרן לא סוחף אחריו אז הם לא חוששים ממנו".

וזה לא הכל. אחיו של הרב שמואל אליהו טוען כי המלחמה בו התחילה כבר בבחירות לרבנות הראשית, שם כזכור הפסיד לרב יצחק יוסף. "גם אז אנשי בני ברק ואגודת ישראל לא רצו את הרב סתיו ואמרו לבית היהודי שהם מוכנים לתמוך ברב אליהו והרב שפירא הם ביקשו שיורידו את הרב סתו, הם התחננו בפניהם, אבל הם לא רצו להוריד את הרב סתיו, כי הם לא רוצים את הרבנים שמסמלים קו מסוים בציונות הדתית. גם הפעם כשגדולי ישראל פנו אלינו להתמודד קיווינו שאולי הציונות הדתית תתעשת וזה לא קרה".