היערכות באוסטרליה
היערכות באוסטרליהפלאש 90

שגריר ישראל באוסטרליה שמואל בן שמואל וסגנית שר ההגירה והגנת הגבולות האוסטרלי סנטור מיכאלה קש חתמו היום (רביעי) על הסכם הדדי בין ישראל ואוסטרליה, על פיו אזרחי שתי המדינות בין הגילאים 18-30 ללא ילדים, יוכלו לבקש ויזת תיירות ועבודה למשך שנה, במדינה השנייה.

לפי ההסכם שנחתם, בכל שנה יאושרו 500 ויזות עבודה ותיירות לאזרחים ישראלים ו- 500 ויזות לאזרחים אוסטרלים. כמו כן, הוויזות מקנות הן אישור שהייה כתייר במדינה והן אישור עבודה למשך שנה - מותנה בעבודה של לא יותר מחצי שנה אצל כל מעסיק, לפני כן וויזת התייר אפשרה שהייה למשך 6 חודשים.

שגריר אוסטרליה בישראל, דייב שארמה בירך ואמר: "הסכם זה מציין אבן דרך ביחסים החמים, הידידותיים וההדוקים הקיימים בין שתי המדינות".

"אני מאמין שתהליך זה ייצור קרבה נוספת בין המדינות ואני שמח על כך. מעתה והלאה צעירים ישראלים יוכלו לצד בילויים וטיולים במדינה אטרקטיבית ויפיפייה כמו אוסטרליה ליהנות גם משנה של עבודה".

יצוין כי ממשלות אוסטרליה וישראל תעבודנה יחדיו בתקופה הקרובה בכדי ליישם את ההליכים החוקיים והאדמיניסטרטיבים לביצוע ההסכם. תהליך זה עשוי להמשך מספר שבועות. בסיום התהליך יתפרסם תאריך מוסכם להתחלת הפעילות שרק לאחריו ניתן יהיה להגיש בקשות לקבלת האשרה.