החברים עם עמנואל. יום כיף
החברים עם עמנואל. יום כיףמתן שמש

לכל ילד יש חלום: להיות שחקן כדורגל, שחקן בסרט ואולי להיות זמר. לעמנואל חי, תלמיד כיתה י' בבית הספר אור תורה סטון שבשכונת רמות שבירושלים, היה חלום אחד: לראות סרט בסינמה סיטי החדש שנבנה בעיר הבירה.

חלום לא גדול במיוחד ובטח שלא קשה כל כך למימוש עבור נערים רבים, אך עבור עמנואל חי היה מימוש החלום קשה ומורכב מאוד. עמנואל חולה במחלת הסרטן.

עמנואל חי אינו מרבה לפקוד את ספסל הלימודים בבית הספר, ואת מרבית זמנו הוא "מבלה" בבדיקות רבות בבתי החולים בירושלים. חבריו של עמנואל חי ובני כיתתו מבקרים אותו בביתו כשהם משלימים לו את חומר הלימודים שהחסיר ודואגים לארח לו חברה.

במהלך אחד הביקורים שלהם, ביקש עמנואל חי שיגשימו לו את החלום הקטן: לראות סרט בסינמה סיטי. החברים לא חשבו פעמיים ותיכננו יחד עם משפחתו של עמנואל חי וחברים נוספים יום כיף מהסרטים.

החברים נפגשו עם עמנואל חי בסינמה סיטי, כשהם לבושים בחולצות אותם הדפיסו עבור המאורע על גבם נכתב: "תן חיוך ועוד חיוך". שניים מהחברים הכינו הפתעה עבור עמנואל חי כשלאות הזדהות איתו ועם המחלה האיומה גילחו את שערות ראשם. כמובן שהמחווה גרמה להתרגשות אצל עמנואל חי שהגיב בצחוק כששיר שחיברו עבורו הושמע שוב ושוב ברמקולים של הקולנוע שבעיר הבירה.

אודיה, אחותו של עמנואל חי התרגשה גם היא מהצעד של החברים ואמרה כי "ביחד עם החברים המדהימים האלה והמשפחה שלנו אנחנו ננצח". עוד אמרה אודיה "כל מי שמכיר את עמנואל חי יודע שזה קטן עליו, עמנואל חי הוא גיבור".

החברים סיפרו כי כל מה שרצו היה רק "לחזק, לשמח ולהראות לעמנואל חי שאנחנו מאחוריו".

החברים של עמנואל
החברים של עמנואלמתן שמש