המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ' מתכוון להוביל מהלך שיביא לעריכת בחירות חדשות למועצת הדתית בירושלים, לאחר שלטענתו המועצה הדתית כיום היא ממונה ואינה משקפת את מגוון הדעות הרחב בעיר.

קלמנוביץ' מקווה שבקרוב יחושו הירושלמים בשינוי, "אחרי 11 שנים ללא רב, קמנו לבוקר מלא תקווה, אני מקווה שהרבנים החדשים יצליחו לעשות שינוי. השינוי נועד בעיקר לנו לציבור הדתי לאומי והחילוני, כי אנחנו זקוקים לשרותי הרבנות הראשית בירושלים".

"הציבור החרדי לא זקוק לכשרות של הרבנות, ולא זקוק לנישואין ולגירושין ברבנות, רק אנחנו נזקקים לשירותים האלה, ולכן אנחנו נושאים תפילה לשמיים שהם יצליחו לקדש שם שמיים ולהנגיש את היהדות בעיר הכל כך מורכבת הזאת", מציין קלמנוביץ'.

לדבריו כל עוד החרדים ימשיכו לשלוט במועצה הדתית, לא יהיה שינוי, "המועצה הדתית היא הזרוע הביצועית, ועד כה החרדים שלטו בה. זו מועצה דתית ממונה ולא נבחרת והיא לא מייצגת כלל האוכלוסייה ולכן אני קורא היום להמשיך את ההליך הדמוקרטי וכמו שנבחרו שני רבנים ראשיים לעיר, יש להקים מועצה דתית נבחרת לעיר שתייצג את האוכלוסיות הרבות בעיר".

קלמנוביץ' קורא לראש העיר לקדם את ההליך, "אחרי שנים רבות של מועצה דתית ממונה, הגיע הזמן לבחור מועצה דתית, שר הדתות וראש העיר צריכים לקדם את הליך הבחירה. אני יודע שיש חששות מרפורמים אבל אנחנו נתגבר גם על זה".