הרכב הפוגע בפיגוע הדריסה בירושלים
הרכב הפוגע בפיגוע הדריסה בירושליםדוברות המשטרה

בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים, פנה היום (חמישי) הפורום המשפטי למען ישראל לשר התחבורה ישראל כץ בדרישה לקבוע בחוק פסילת רשיון נהיגה של מי שהורשעו בפעילות חבלנית. 

עו"ד יוסי פוקס, ב"כ הפורום, כתב לשר כץ כי המחבל שביצע את פיגוע הדריסה, עבד אל רחמן אל-שלודי, נשפט והורשע בעבר בפעילות חבלנית עוינת והשתחרר מן הכלא רק לפני עשרה חודשים, אך כפי הנראה "העונש שריצה לא יצר התרעה של ממש כלפיו והוא החליט לעשות שימוש ברישיון הנהיגה שלו כרישיון לרצוח יהודים, בדרך של פיגוע דריסה". 

פוקס קרא לשר לסייע לשב"כ לסכל פעולות טרור שנעשות על ידי מפגע בודד תוך שימוש בכלי רכב שהוא נוהג בו ברישיון ועל מנת להגן על שלום הציבור, להגיש הצעת חוק ממשלתית לתיקון פקודת התעבורה.

לפי התיקון המוצע: מי שהינו בעל רישיון נהיגה והורשע בעבירה של פעילות חבלנית עוינת ובכלל זה יידוי אבנים, אף שאיננה קשורה לנהיגה ו/או שימוש בכלי רכב, ייפסל מיד רישיון הנהיגה שלו לכל סוגי הרכב שהוא מורשה לנהוג בהם, לשנה אחת או עד תום תקופת ריצוי העונש ויוחזר לו רק בכפוף לאישור שב"כ כי הנהג אינו מהווה יותר סיכון בטחוני.

בפורום אומרים כי התיקון לחוק הינו מידתי בהתחשב במציאות הביטחונית שבה כלי רכב משמש ככלי נשק והוא ישיג מטרה כפולה; חיזוק ההתרעה מול הטרור העממי שהולך ומתעצם בקרב ערביי ישראל וסיכול פעולות טרור חוזרות של מחבלים ששוחררו מן הכלא, בדרך של פיגועי דריסה.

בתוך כך, מוסיף להיות קשה מצבה של אחת הפצועות מפיגוע הדריסה בירושלים אמש, אזרחית אקוודור המטופלת בבית החולים הדסה עין כרם. היא נותחה בראשה ומאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ. בני משפחתה קיבלו הודעה על דבר פציעתה.

בחדר המיון מטופלת עוד פצועה, ומצבה קל. פצועה אחרת מהפיגוע שהגיעה לבית החולים, שולחה הבוקר לביתה. גם בבית החולים "שערי צדק" בבירה מטופלת פצועה מהפיגוע, ומצבה קל עד בינוני.

בפיגוע הדריסה נרצחה התינוקת חיה זיסל ברוֹן, בת שלושה חודשים. היא הובאה הלילה למנוחות בירושלים. המחבל, תושב הכפר סילוואן, מת מפצעיו בבית החולים "שערי צדק".