תושבי אצבע הגליל מוחים על החלטת משרד הבריאות לסגור את חדר המיון הקדמי בקריית שמונה, אשר מספק לטענתם שירותי רפואת חירום ל- 65,000 תושבי האזור.

"לא הגיוני שמשרד הבריאות סוגר את המיון הקדמי של כל תושבי אצבע הגליל בגלל קיצוץ של 2.5 מיליון שקל, וביד השנייה מתקצב את הטיפול במורדים הסורים שחוצים את הגבול ב- 32 מיליון שקל", טוענים מובילי המחאה.

מי שעומד מאחורי המחאה שצברה תאוצה ומאות שיתופים ברשת, היא תנועת "שינוי כיוון", תנועה חברתית אזורית הפועלת לעידוד עשייה אזרחית משותפת למען אצבע הגליל וקידום אינטרסים משותפים.

ביומים האחרונים המחאה התפשטה ברחבי הרשת, בעקבות פוסט פרובוקטיבי, בו טוענים חברי התנועה שכדי לקבל שירותי רפואה ראויים עדיף להיות מורד סורי.

"מונית לצפת מקריית שמונה עולה מעל 200 שקל, האם למישהו בממשלת ישראל זה נשמע הגיוני שאזרח ישראלי במצוקה ישלם 200 שקל כדי להגיע למוקד שירותי רפואת חירום?" תוהים ב"שינוי כיוון".

ביום ראשון הקרוב, תיערך פגישה בין ראש עיריית קריית שמנה לשרת הבריאות יעל גרמן, ואנשי תנועת שינוי כיוון, דורשים לעלות את הנושא ולמצוא פתרון ראוי לתושבי אצבע הגליל.

כחלק מהקמפיין פרסמה היום תנועת "שינוי כיוון", תמונת של אחד הפעילים כאשר הוא מחופש ללוחם בקבוצת המורדים "ג'בהת א-נוסרה" על רקע נופה של העיר קריית שמונה, התמונה שהופצה ברשת מכוונות ישירות לשרת הבריאות והדרישה להתערבותה.