סוכל פיגוע? גבול מצרים
סוכל פיגוע? גבול מצריםפלאש 90

אלוף-משנה איציק כהן מונה היום (חמישי) למפקד החטיבה המרחבית "הערבה" בעוצבת "אדום".

טקס החילופים נערך במפקדת החטיבה, במעמד מפקד עוצבת "אדום", תת-אלוף רועי אלקבץ, מפקדי החטיבה ולוחמיה.

כהן יחליף בתפקידו את אלוף-משנה טל כרמל, אשר כיהן כמפקד החטיבה המרחבית "הערבה" במהלך השנתיים האחרונות. אלוף-משנה כרמל צפוי לשמש כראש מחלקת תורת לחימה באגף המבצעים.

תת-אלוף אלקבץ אמר בטקס כי השינויים במזרח התיכון ובתוכם הטלטלה המתחוללת בעולם הערבי בשנים האחרונות, מציבים אתגרים חדשים. "הגבולות של המדינה מאותגרים יותר ויותר בשנים האחרונות. רק אתמול קיבלנו תזכורת נוספת לאירוע מבצעי. לשמחתי, התוצאות היו חד משמעיות. החטיבה המרחבית 'שגיא', גדוד ה'קרקל' ושאר הכוחות מנעו במקצועיות ובנחישות הישגים לאויב".

מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה טל כרמל, אמר "אני מסיים היום תפקיד של כמעט שנתיים, בגזרה ובחטיבה שנמצאת בתהליך של בנייה מבצעית מתמשכת. בתקופה זו התנענו תהליכים למיסוד הביטחון השוטף בגזרה, מבצוע חטיבה צעירה וקביעת הנורמות והסטנדרטים להגנה על הגזרה".

מפקד החטיבה הנכנס, אלוף-משנה איציק כהן, אמר כי "היום מקבל אני את הזכות ואת האחריות לפקד על גזרת 'הערבה'. גזרה גדולה ומאתגרת, המחייבת אותנו ללמוד ולהתכונן לכל תרחיש אשר יבוא. גזרה מתפתחת, קולטת תשתיות לאומיות רחבות היקף, אשר ללא ספק ישפיעו על המציאות המבצעית ויחייבו אותנו ללמוד ולעקוב מקרוב על המאפיינים וההתפתחויות מסביב לנו.

"נידרש להיות חדים, נידרש להיות זריזים, נידרש ללמוד, נידרש לממש את האחריות שלנו ותמיד נעשה את הכי טוב עם מה שיש, בצניעות, כדי לממש את אחריותנו, וליזום מהלכים מבצעיים ומהלכים ארגוניים משמעותיים בגזרה".