חוסיין חליפה נאשם ברצח שלי דדון
חוסיין חליפה נאשם ברצח שלי דדוןפלאש 90

משפטו של חוסיין חליפה, בן 34 מהיישוב אעבלין שבגליל, הנאשם ברציחתה של שלי דדון, בת 20, במגדל העמק, נפתח הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בנצרת.

חליפה, באמצעות עורכי הדין עלא סולימן וואסים שחאדה מהסנגוריה הציבורית, כפר באישום, וחזר בו מהודאתו בחקירה לפיה רצח את דדון.

"אנחנו סבורים שההודאות נגבו ממנו בדרכים לא חוקיות, תוך הפעלת לחץ אדיר עליו - כולל אלימות פיזית", האשים עו"ד עלא סולימן, שמייצג את חליפה, לפני פתיחת הדיון.

האלימות, לטענת הסנגור, כללה "כבילת ידיו במשך 15 או 16 שעות מאחור על כיסא, תוך התקרבות של החוקרים לעבר פניו, צעקות כלפיו תוך הפניית אצבע מאשימה לעברו ואיומים שהוא יישאר בבית סוהר לשנים רבות, ואף לכל חייו".

כאמור, במהלך חקירתו בשב"כ הודה חליפה ברצח תוך מסירת פרטים רבים ביחס לאופן הביצוע. כמו כן ביצע שחזור של הרצח.

מכתב האישום נגד חליפה עולה, כי בבוקר יום הרצח, לאחר שהוריד עובדים באחד המפעלים כמדי בוקר, המשיך בדרכו למרכז העיר. שם באחת מתחנות ההסעה אסף במוניתו את המנוחה, אשר ביקשה להגיע לראיון עבודה ברמת גבריאל, באזור התעשייה במגדל העמק.

במקום זאת הוביל חליפה את דדון לחניון נטוש בפאתי אזור התעשייה סמוך ליעד אליו ביקשה להגיע, שם רצח אותה בדקירות סכין ונמלט עם מוניתו מהמקום.

עוד נאמר בכתב האישום, כי על פי גרסתו של חליפה בחקירה, לאחר ביצוע הרצח השליך את כלי הרצח והטלפון הנייד של דדון במהלך ההימלטות שלו וכן שטף את המונית מכתמי הדם שנותרו בה. בהמשך מנוסתו מזירת הרצח, השליך הרוצח גם את ארנקה של המנוחה, סמוך ליישוב בית זרזיר.

מניעיו של חליפה טרם התבררו לחלוטין, אולם להערכת השב"כ הרקע לרצח הוא לאומני.