אורי אריאל בודק דירה בעיר דוד
אורי אריאל בודק דירה בעיר דודעצמי

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל (הבית היהודי), מתייחס ביומן ערוץ 7 לסיכויי שרידותה של הקואליציה הנוכחית לנוכח חילוקי הדעות עם החברים בה כדוגמת שרת המשפטים ציפי לבני.

בראשית הדברים מתייחס השר אריאל למהלכיו האחרונים לבחינת אפשרות מגורים בעיר דוד. אריאל מספר כי "היינו, אני ורעייתי, בשני סיורים שם לראות אפשרויות שונות. יש עוד דברים אישיים שצריך לבדוק", הוא אומר ומבהיר כי הדברים טרם חתומים.

באשר ליחידה לאבטחת אישים שאליה הועברה הבקשה להיערך לאפשרות המגורים במקום אומר אריאל כי לפי שעה "לא קיבלנו שום התייחסות חוץ מבקשה לבחון את הדברים שהם צריכים", אך עניינים אלה אינם מעניינו של השר עצמו אלא כאלה המתואמים בין משרד הבינוי והשיכון לבין היחידה עצמה.

את דברי הביקורת שמטיחה בו חברת הכנסת זהבה גלאון, ראש מרצ, בעקבות המהלך, דברים בהם טענה כי אריאל מייצר תבערה במזרח התיכון, דוחה אריאל מכל וכל. "למה אני צריך להתייחס אליה?", הוא שואל. "היא וחבריה ב'שלום עכשיו' פרסמו דקה לפני שראש הממשלה נכנס לנשיא ארה"ב דיווחים על בנייה בגבעת המטוס, אז היא מדברת על הצתת תבערה?", תוהה אריאל ומציע לגלאון להתגורר עם חבריה ערביי ירושלים בעוד הוא יתגורר עם חבריו, יהודי העיר.

באשר לדבריה של השרה לבני ולפיהם המעשה כולו כמו גם סיוריו של השר בנט בעיר דוד לא נועדו אלא כדי לקושש קולות למפלגתם. "היא התבלבלה. אנחנו לא צריכים לקושש קולות. אנחנו עולים כל הזמן ויש התלבטות אם עלינו ל-15 או ל-17 מנדטים. לעומתנו היא יורדת למצב שאינה עוברת את אחוז החסימה".

עם זאת כאשר עולה השאלה כיצד יכול אריאל וכיצד יכולה מפלגתו לפעול ולעבוד כתף לצד כתף עם השרה לבני ומפלגתה אומר אריאל כי אכן השאלה האמתית שיש לדון בה "היא בעיקר מה עושים ואיך עובדים. לי זה לא קל ואני מתגבר בשביל הדברים המשותפים וגם לה זה לא קל והיא מתגברת".

השר אריאל אינו תולה תקוות של ממש בקואליציה הנוכחית. "עד כמה זה יחזיק מעמד? להערכתי לא הרבה זמן, בעיקר בגלל ענייני דת וההקפאה", הוא אומר ומעריך כי הבחירות הקרובות תתקיימנה במהלך שנת 2105 ולאחריהן תקום ממשלה ימנית-חרדית ש"תהיה הרבה יותר חזקה".

באשר לסיכוי לגשר על התהום שנפערה בין החרדים לראש הממשלה ולמפלגתו אומר אריאל כי "הם מאוד כועסים על ראש הממשלה ועלינו, אבל אפשר לדבר כי רב המשותף על המפריד", הוא אומר ומזכיר את ענייני התורה העם והארץ ומעריך כי אם מפלגות קוטביות מצליחות לשבת בקואליציה אחת כעת הרי שהפערים בין החרדים לימין הרבה יותר קטנים ומאידך יהיה הרבה יותר קל לדלג מעליהם.