וויליאן ודי מריה. חילקו את הממלכה
וויליאן ודי מריה. חילקו את הממלכהרויטרס

חשבתם שראיתם הכל אתמול במשחק סופר הקלאסיקו הספרדי בין ריאל מדריד לברצלונה? תחשבו שוב. מי שלא ראה את המשחק הערב (ראשון) בין צ'לסי של ז'וז'ה מוריניו לבין מנצ'סטר יונייטד של לואיס ואן חאל, פספס את אחד המשחקים הטובים ביותר של העונה שרק התחילה.

משחק בין צ'לסי ויונייטד הוא לא משחק עם יריבות עתיקת יומין, אך מאז שהכחולים נקנו על ידי האוליגרך הרוסי רומן אברמוביץ', הם תמיד עמדו בדרך לאלופה הנצחית מיונייטד. יחד עם המאמן "המיוחד" ז'וז'ה מוריניו, צ'לסי מאיימת במיוחד על ההגמוניה של יונייטד שכבר נהרסה לה.

מאז עזיבתו של פרגוסון את המועדון שהיה לו כבית, יונייטד לא הצליחה להתגבר ולדבר חזק בצמרת. לשיא השפל הגיעה יונייטד בעונה שעברה כשדייויד מויס נכשל כישלון חרוץ בקבוצה הבכירה של הממלכה האנגלית,  ולראשונה מאז עשור של שנים שהעונה יונייטד לא תשחק באף מסגרת אירופית.

יונייטד שנכוותה קשות מהכישלון של העונה שעברה, עשתה בקיץ האחרון כמה מהלכים שמטרתם הייתה אחת: לחזור לטופ העולמי בכלל והאנגלי בפרט. עוד השנה.

לשם כך החתימו ביונייטד את מאמן הולנד, לואיס ואן חאל הוותיק. ואן חאל החליט על שידוד מערכות וצירף אליו ואל ויין רוני ורובין ואן פרסי את רדמאל פלקאו ממונאקו ואת אנחל די מריה מריאל מדריד. אך עם כל השמות הללו, עדיין היכולת של מנצ'סטר לא בשיאה, ושם קיוו כי הערב מול צ'לסי יציגו סוף סוף השחקנים באדום את היכולת הגבוהה ואת הפוטנציאל הגדול שטמון בהם.

מנצ'סטר אכן הציגה שיפור ניכר במשחקה, אך ואן פרסי כשל בניסיון הבקעה מול קורטואה השוער של צ'לסי לבדו. השדים האדומים היו גדולים על שחקניו של מוריניו במהלך המחצית הראשונה, ורק המזל וחוסר הריכוז מנעו מהם לעלות ליתרון כבר ב-45 הדקות הראשונות.

אל המחצית השניה עלו השחקנים של מוריניו אחרי שטיפה שקיבלו מהמאמן המיוחד, ושמונה דקות לאחר הפתיחה עלו ליתרון מוצדק. דידייה דרוגבה, החלוץ הוותיק שנכנס במקומו של דייגו קוסטה שנפצע, כבש בנגיחה מכדור קרן, והפך לאחד הכובשים המצטיינים בתולדות המפגש בין השתיים.

הכחולים מצ'לסי השתלטו על המגרש והיו קרובים מאוד לשער השני, אך לא ניצלו את ההזדמנויות הטובות שהגיעו אליהן. איך אומר הפתגם? "כשלא כובשים, סופגים"? כך אכן קרה.

עמוק בתוך תוספת הזמן, ליתר דיוק בדקה ה-94, שוב הגיע ואן פרסי המושמץ. הפעם החלוץ ההולנדי לא יכול היה לפספס והגיע ראשון לכדור ריבאונד שהדף לא טוב קורטואה, השוער של האורחים.

ואן פרסי הפך בשניות מחלוץ מושמץ לגיבור העיר. ככה זה באנגליה.

בסיום תיקו 1:1 ששמר על הפער. צ'לסי ראשונה עם 23 נקודות, יונייטד רחוקה מספיק - במקום השמיני עם 13 נקודות בלבד.