רון חולדאי
רון חולדאיצילום: פלאש 90

המשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך הממלכתי דתי, יו"ר סיעת הבית היהודי במועצת עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ',מתייחס בחריפות ביומן ערוץ 7 להחלטה שהתקבלה בעיריית תל אביב שלא להוציא תלמידים לסיורים וטיולים בירושלים לנוכח המציאות הביטחונית המורכבת בבירה.

"תהיתי ביני לבין עצמי האם היינו צריכים להחליט שלא לשלוח תלמידים לתל אביב ב'צוק איתן' כשירו לעבר תל אביב והאם היינו צריכים שלא לשלוח תלמידים כשלפני כמה שנים זרקו ביפו אבנים וחזיזים", אומר קלמנוביץ' התוהה לאן נעלמה הערבות ההדדית.

"ירושלים בטוחה", הוא קובע ומבהיר: "אנחנו מקיימים חיי שגרה ומעולם לא חשבנו להשבית את מערכת החינוך. בירושלים.  יש מהומות בשכונות מסוימות, ואני נלחם להגביר את המלחמה בכך אבל מכאן ועד החרמת העיר? זה בדיוק מה שהטרור רוצה להשיג. הם רוצים לשבש את המרקם החברתי שלנו, לפלג את העם וליצור דמורליזציה. הם רוצים לייצר תחושה של אבדן שליטה וזה מה שההכרזה הזו עושה".

קלמנוביץ' מחריף את דבריו וקובע כי בהחלטה התל אביבית יש כדי לעודד את המפגע הבא לצאת ולבצע פיגוע: "יש לכך השלכה פוליטית וביטחונית. אותו מפגע פוטנציאלי יושב בביתו וחושב שהמפגע הקודם הצליח ולכן כדאי לעשות כמותו".

קלמנוביץ' פנה במכתב לראש עיריית תל אביב ובו ביקש בשם הערבות ההדדית לבטל את ההחלטה. "אני מבין לחץ של הורים אבל להחלטה הזו יש השלכה. המחבלים רוצים לשבור את המרקם החברתי שלנו, לטעת בנו מורך ואני חושב שהדבר הזה מעודד טרור. אין חשש להגיע לכותל, אני וילדיי ותלמידי ירושלים הולכים לכותל ומסיירים. אנחנו לא דואגים פחות לילדי ירושלים מילדי מקומות אחרים. זה מהווה בהחלט עידוד לטרור. אני מבקש קחו את הדברים בפרספקטיבה", אומר קלמנוביץ' וקורא לתומכי ירושלים "להגיע ולתמוך בנו, להראות שכולנו חלק מעם ישראל".

בדבריו מסרב קלמנוביץ' לטעון שמאחורי ההחלטה התל אביבית עומדת מגמה פוליטית כזו או אחרת ואומר: "לא אצבע את כל האנשים בצבעים פוליטיים. אנשים דואגים לילדיהם", הוא בטוח אך מוסיף: "ביקור בירושלים הוא משהו ערכי. לירושלים יש לב אמתי שצריך לפעום אצל כל ילד ישראלי".