אליהו. בא למשחק הערב
אליהו. בא למשחק הערבלילך וויס

אחרי ההפסד הביתי במסגרת היורוקאפ והיכולת הדלה בניצחון על הפועל תל אביב, סוף סוף הפועל ירושלים חזרה להציג את היכולת הגבוהה שלה הערב (ראשון) במסגרת מחזור מספר 4 בליגת ווינר סל.

הפועל הצפינה עד לעמק יזרעאל למושב גן נר, למשחק מול המקומית גלבוע גליל של ברק פלג ותחזור משם עם מלוא הנקודות, כששבוע הבא תגיע להיכל מכבי תל אביב למשחק הקלאסיקו בכדורסל הישראלי, לא לפני שירושלים תצא למשחק חוץ סופר קשה בבלגרד, מול פרטיזן ביורוקאפ.

ירושלים הגיעה להיכל הטוטו בגן נר כששני שחקניה הישראלים הבכירים יותם הלפרין ויניב גרין בספק לקראת המשחק בעקבות פציעות, אך לבסוף שניהם שיחקו ובירושלים יכולים להיות מרוצים במיוחד מהתרומה של גרין שקלע 9 נקודות. 

ירושלים עוד פתחה את המשחק בהיסוס מה, ורפי מנקו שמושאל מירושלים לגלבוע עוד הספיק להמשיך את היכולת המדהימה שלו משני המשחקים האחרונים כשצימק ל-11:10, אבל האדומים ששיחקו בגופיות השחורות שלהם, לא התרגשו, העמידו את המאחרים על 10 נקודות בלבד וטיילו כל הדרך להפרש של 13 נקודות עם סיום הרבע הראשון, 10:23.

שיאו של השפל מצידם של המקומיים הגיע בסיום הרבע השלישי כשהירושלמים סיימו אותו עם 71 נקודות מול 35 בלבד של גלבוע. הקהל הביתי החל לנטוש את האולם ולא הספיק לראות את השחקנים שלו מחזירים מעט מהכבוד העצמי שלהם כשסיימו את המשחק עם 56 נקודות. הירושלמים מנגד סיימו עם 89 נקודות והמון מצב רוח לקראת שני המשחקים הקשים בשבוע הקרוב מול פרטיזן בבלגרד ומכבי בהיכל הפיס ארנה.

עוד קבוצה שנמצאת בבעיה קשה היא מכבי אשדוד של ליאור ליובין. ארבעה מחזורים בתוך העונה ואשדוד ללא אף ניצחון לרפואה. זה לא רק זה, הבעיה העיקרית של אשדוד היא היכולת. אשדוד מסוגלת ויכולה לצבור מספר ניצחונות במהלך העונה, כי היכולת ישנה וגם השחקנים הטובים כמו יהוא אורלנד הוותיק והטוב קרטיס קלי המרשים ישנם, אם כן מה חסר לה לאשדוד בכדי לנצח? אופי. וחבל, כי ממי ללמוד יש להם, בטח כשעל הקווים עומד לרשותם ליאור ליובין, המאמן עם האופי הטוב ביותר בליגה.

האורחים מחולון הגיעו אל האולם באשדוד ללא שום התחשבות במקומיים וכבר בפתיחה עלו ליתרון מהיר עם 11:0. השלשות של חולון בראשותם של שלומי הרוש וטוני קרוקר נכנסו ללא אף הפרעה, וחולון סיימה את הרבע הראשון עם יתרון של 12 נקודות, 29:17.

הרבע השני התאפיין גם הוא בשליטה של החולונים, וההפרש רק הלך ועלה, ובהפסקה עמד על 21 נקודות, 58:37.

המחצית השניה נפתחה עם יכולת דלה במיוחד של הסגולים שעלו זחוחים אליה. הסגולים מחולון קלעו רק שלוש נקודות בחמש דקות ואיפשרו לאשדודים המוכים לחזור למשחק. האשדודים אכן עשו זאת כשצימקו עד ל- 67:56 בסיום הרבע השלישי.

חולון לא התקשתה לשמור על מרחק של תשע נקודות הפרש מאשדוד, ובסיום קבעו - 89:79, הפסד רביעי לאשדוד וליובין שבקצב הזה ירדו ליגה כבר לאחר סיבוב וחצי.

חסין. חולון עם עוד ניצחון
חסין. חולון עם עוד ניצחוןעודד קרני