הר הבית
הר הביתהמטה לתנועות המקדש

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הגיע להתפלל בהר הבית - כך דווח בסוכנות הידיעות "וואפא".

המהלך, שאושר על ידי ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון יעלון, הועבר לשר הפנים אהרונוביץ'.

בדיון שערך הבוקר ראש הממשלה בנושא המצב הביטחוני בהר הבית חזר והדגיש נתניהו את הצורך להזים את מסע ההסתה שמתנהל כנגד ישראל בעניין הר הבית . לדבריו, מסע זה מובל על ידי גורמים איסלמיים ועל ידי ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ראש הממשלה הדגיש שאין שום שינוי בסטטוס קוו בהר הבית, ואין כוונה לבצע שינויים כל שהם בתחום זה.

במהלך דיון ועדת הפנים היום בנוגע למצב הביטחוני בבירה הבהיר השר אהרונוביץ' "אני מציע לכולם לא להתעסק עם הר הבית אני לא אשנה את הסטטוס קוו בהר הבית". רגב התפרצה לדבריו ואמרה: "אל תשנה, רק תקיים את הסטטוס קוו".

הוא ציין כי "מתחילת השנה ביקרו בהר הבית 200,00 איש. 8,378 ישראלים ועוד 1,150 חיילים והשאר תיירים. זה הר הבית סגור? זה הר הבית פתוח. ההר פתוח ישנם ימים ואירועים שמחייבים את סגירת ההר. השיקול הוא בידי המשטרה על פי החלטת היועץ המשפטי לממשלה יש להם את השיקול והגיבוי שלי ולכן צריך לראות אם יש סכנה לשלום הציבור בסמכות מפקד המחוז לסגור את ההר".

במהלך הדיון על הר הבית התפתח עימות בין חברי הכנסת מוטי יוגב וטאלב אבו עראר, "היינו בהר הבית אלף שנים לפני המוסלמים. אתם תעופו משם", אמר יוגב. אבו עראר ענה "אתם תעופו משם".