קמפיין הפייסבוק
קמפיין הפייסבוקתנועת בני עקיבא

תנועת בני עקיבא יצאה בקמפיין פייסבוק נרחב, המזמין את הנוער להגיע לעצרת לזכרו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שתיערך במוצאי שבת פרשת וירא בכיכר רבין.

כחלק מהקמפיין, מחזיקים חברי הנהלת התנועה שלט תחת הכיתוב "גם אני מגיע לכיכר עם חולצת תנועה", מלווה בתאריך העצרת.  

בנוסף, הופק סרטון שנקרא "לא חמודים", בו חניכי תנועות הנוער בישראל מזמינים את הציבור לעצרת ומבקשים להלחם על הדמוקרטיה.

"לפני שנתיים קיבלתי פניה מראשי תנועות הנוער העובד והלומד להשתתף בעצרת המאורגנת על ידם לזכרו של יצחק רבין. הרגשתי ששאלת ההשתתפות בעצרת איננה שאלה פרטית, ולא שאלה תנועתית, זוהי שאלה לאומית שעל כולנו להרהר בה", כתב מזכ"ל תנועת בני עקיבא דני הירשברג בדף הפייסבוק שלו.

"לא אתכחש כי דרכה החינוכית של בני עקיבא היתה שונה מאוד מדרכו של יצחק רבין, יחד עם זאת, ובלא כל גמגום בהיוודע דבר הרצח, יצאה בני עקיבא בגינוי חריף והוקעה של המעשה הנפשע. מיד לאחר הרצח, ובמשך זמן רב התקיימו בכל סניפי בני עקיבא פעילויות העוסקות באיסור 'לא תרצח', בחובה לקיים מחלוקת ללא אלימות ובדרכי המחלוקת שיש לקיים בין אחים".

הירשברג מוסיף, "במשך שנים רבות תבענו שיום הזיכרון לרבין יהיה יום לאומי, ולא מגזרי, אמרנו שכדי שזה יקרה, חייבים להפריד בין מורשתו של רבין ודרכו לשלום, שהייתה ועודנה במחלוקת, לבין תחושת האבל על הרצח הנורא, שסביבה עלינו להתאחד. בקשנו שביום הזה, נוכל כולנו להתאבל על רצח ראש ממשלת ישראל - ראש הממשלה שלנו, ולהתנגד לאלימות ולרצח. קראנו למארגני העצרות, לכותבי התכנים החינוכיים, לכל אזרח ישראלי: 'אל תכפו עלינו את מורשת רבין כתנאי לאבלנו עליו ולכאבנו על עצם האלימות והרצח. איננו רוצים בהכרח ללכת בדרכו, אבל אנו בהחלט רוצים להדליק נר לעילוי נשמתו'".

לאור הקריאה, בשנתיים האחרונות עבר יום הזיכרון שינוי והפך ליום לאומי בו למדים על אחדות וסבלנות, בו לוקחים חלק כלל תנועות הנוער בישראל.  

"עלינו להכיר בכך שרצח פוליטי היה ועלול להיות, כמוהו גם פריעת חוק ופגיעה בחיילי צה"ל על ידי קיצוניים מכל הצדדים, הסכנה למרקם החברתי העדין המקיים את עמנו היא סכנה של ממש", כותב הירשברג. "עלינו לעשות כל שביכולתנו להתאחד ביום זה, אנו מעריכים את מאמציו של מחנה השמאל ומודעים שגם להם בוודאי לא קל להשתתף עמנו באירוע ומשוכנעים שטובת העם המבוקשת על ידינו, מבוקשת גם על ידם.

"דיון וויכוח בתוכנו רצויים ונחוצים ויחד עם זאת החלטנו כתנועה כי אנו מצדנו מחויבים לשנות את השיח, לדבר על החזון, על האחדות ועל המשך העשייה הציונית יהודית שהיא התשתית של כולנו והבסיס לעתידנו".