נתניהו והרבנים הראשיים. ארכיון
נתניהו והרבנים הראשיים. ארכיוןצילום: עמוס בן גרשום, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש בצהריים (שלישי) עם הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, במטרה להגיע להבנות עימם ולסיים את הסערה בקואליציה סביב חוק הגיור.

הפגישה עם הרבנים, אותה ביקש ראש הממשלה לקיים בדחיפות, תיערך על רקע אישור חוק הגיור אתמול בוועדת החוקה לקראת ההצבעה בכנסת בקריאה שנייה ושלישית.

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי), החברה בוועדת חוקה, חוק ומשפט, אמרה לערוץ 7 כי תפעל יחד עם חבריה לסיעה כדי למנוע אישור החוק בכנסת. "החוק הרע הזה מוכן לקריאה שנייה ושלישית ואנחנו בבית היהודי נעשה הכול על מנת שהחוק לא יעבור במליאת הכנסת.

היא מתחה ביקורת מרומזת על יוזם החוק ח"כ אלעזר שטרן. ''אנחנו בשונה מח"כ שטרן לא מופעלים על ידי גורמים שונים ואנחנו שומעים לרבני הציונות הדתית", אמרה.

סטרוק העריכה כי בסופו של דבר חוק הגיור לא יגיע לאישור סופי בכנסת אלא יובא כהצעת מחליטים לאישור שרי הממשלה. "החלטת הממשלה היא הרע במיעוטו ולא היינו הולכים אליה מלכתחילה אבל בנסיבות הקיימות שהחוק התקדם בגלל הפרת הבטחות קואליציוניות כלפינו, בגלל דילים מלוכלכים בין הליכוד לעבודה, ולכן לא היה מנוס אלא ללכת להחלטת ממשלה וגם החרדים מבינים שעדיפה החלטת הממשלה מהחוק הרע הזה".

ח''כ אורית סטרוק