אדלשטיין במפגש
אדלשטיין במפגשצילום: דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, נפגש היום (שלישי) עם משלחת של חברי הבונדסטאג, בית הנבחרים הפדרלי של גרמניה.

בפגישה ציין אדלשטיין, כי בפגישתו עם נשיא הבונדסטאג, שהתקיימה לאחרונה באוסלו, הוחלט שבמסגרת ציון חמישים שנה לייסוד היחסים הדיפלומטים בין ישראל לגרמניה, יחלו הפרלמנטים של שתי המדינות ב"שיתוף פעולה אמתי" בתחומים שונים ויתמקדו בכל שנה בנושא אחר.

אדלשטיין הבהיר, כי אין לקחת את חמישים שנות היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות כדבר מובן מאליו, וציין שאם יבקר בגרמניה במסגרת שיתוף הפעולה בין הפרלמנטים, יהיה זה ביקורו הראשון במדינה זו.

"כבן של ניצולי השואה החלטתי שיש מקומות אחרים לבקר בהם, ושאם אסע לגרמניה יהיה זה רק כסימן לשינוי אמתי ולשיתוף פעולה. סוג היחסים הקיימים בינינו היום כבר מראים על שינוי אמתי. כולם זוכרים את ההיסטוריה, ועדיין המסר היוצא משיתוף הפעולה הזה הוא מסר חזק מאוד: דברים יכולים להיראות אחרת, צריכים להיראות אחרת, והם אכן נראים אחרת", אמר לחברי הבונדסטאג.

אדלשטיין הוסיף, כי כנס החורף של הכנסת צפוי להיות מרתק כיוון שיש הרבה נושאים "חמים" על הפרק, כגון תקציב המדינה. הוא ציין שלפני פתיחת מבצע "צוק איתן", עסקה הכנסת בפתרון בעיות חברתיות שונות, כגון יוקר המחיה, "אבל המבצע הצבאי שנגררנו אליו עלה הרבה מאד כסף. כעת, יש למשוך את השמיכה לכל הכיוונים, כדי לטפל בנושאים החברתיים, אך גם כדי לדאוג לכך שהצבא ושירותי הביטחון יקבלו בחזרה לפחות את הכספים שהוציאו במהלך הקונפליקט הצבאי האכזרי שנגררנו לתוכו", אמר יו"ר הכנסת.