בית ספר. אילוסטרציה
בית ספר. אילוסטרציהפלאש 90

הורי תלמידים בתיכונט בצפון תל אביב, בניהולו של רם כהן, מוחים על כך שבכניסה לכיתות אין מזוזות.

בית הספר נחנך לפני כשנתיים והוא נחשב למוסד חינוכי חדשני. באחרונה הבחינו כמה הורים כי למעט מזוזה הקבועה בדלתות הכניסה הראשיות, אין מזוזות על משקופי הדלתות בכיתות הלימוד.

"אני לא מבין איך נוצר כזה מצב", אמר אב לתלמיד לעיתון "ידיעות אחרונות", "מערכת החינוך הייתה צריכה לדאוג לכך שעם חנוכת המבנה יתקינו מזוזות גם בכיתות. זו מערכת חינוך יהודית. למרות שכל התלמידים פה חילונים זה מתבקש. התברר לנו שהמנהל הוא שהחליט שלא להתקין מזוזות בכיתות".

הורה נוסף אמר כי "מן הראוי היה לקבוע מזוזות בכיתות. זה בכלל לא עניין של אמונה אלא של מסורת יהודית. אני מצפה מהעירייה או ממשרד החינוך שינחו את המנהל לעשות את זה".

הרב בני פרל, מנהל הישיבה התיכונית לאמנויות ולמדעים בר אילן, סיפר השבוע כי "בהלכה בשעת הדחק כשאין כסף ויכולת כלכלית אז אפשר לקבוע מזוזה רק בכניסה למבנה, אבל אם יש לך אמצעים אז צריך לקבוע מזוזה בכל כיתה. רצוי מאוד ומקובל לקבוע בכניסה לכיתות מזוזות מאחר שקיימת אמונה כי הדבר שומר מכל רע".

וזה מה שהיית ממליץ למנהל תיכונט לעשות? "אם האוכלוסייה מאמינה אז כן. אם האוכלוסייה לא מאמינה, שיעשה הצבעה ויראה מה התלמידים רוצים".

רם כהן, תיענה בחיוב לבקשת ההורים לקבוע מזוזות בכיתות?

"נכון, אין לנו מזוזות בכניסות לכיתות. יש מזוזות בכניסות לבית הספר. על פי ההלכה יש לקבוע מזוזה רק בחדר שישנים בו, ומכיוון שהלימודים בתיכונט מרתקים, אנו סמוכים ובטוחים שהילדים לא יירדמו, ויידע כל ילד שנרדם כי הוא עובר על חוקי ההלכה".

זאת ועוד, הורי התלמידים מוחים על החלטת כהן לשחרר את התלמידים שעה לפני סיום הלימודים במהלך חג הקורבן. "המנהל שחרר אותם לפני הזמן כאילו מדובר בבית ספר שתלמידיו מוסלמים. זה מקומם כי אין סיבה שזה ייעשה", סיפר אחד ההורים.

כהן, מה תגיד הפעם? "בבית הספר מלמדים ארבעה מורים מוסלמים, אשר נעדרו בשלושת הימים בחג הקורבן, ולכן החלטנו לקצר את הלימודים בשעה אחת. להורה שמתלונן על כך יש לומר שכדאי שיקרא את המיילים שאני שולח עד סופם ולא יסתפק בחצאי משפטים".