כבאיות מרמת גן בדרך לשריפה בירושלים
כבאיות מרמת גן בדרך לשריפה בירושליםחזקי עזרא

מועתז חיג'אזי, המחבל שחוסל הלילה לאחר שעל פי החשד ניסה להתנקש אמש בחייו של פעיל הר הבית יהודה גליק, כבר ישב בעבר בכלא הישראלי.

בשנת 2001 נידון חיג'אזי ל-6 שנות מאסר, זאת לאחר שהורשע כי בשבעה מקרים שונים הצית אש בארונות חשמל בבנייני מגורים בעיר ירושלים.

חיג'אזי, אשר הוכשר כחשמלאי, הצמיד בחלק מהמקרים עיתונים שעבד בחלוקתם לנקודת חיבור המוליכים בארון החשמל וכך גרם לארון החשמל לעלות באש. במקרים אחרים עשה שימוש בחומרים דליקים ובמצית על מנת לבצע את ההצתה.

למרות שחיג'אזי הורשע בשבעה מקרים של "הצתה בכוונה לפגוע בנכס המשמש את הציבור, במטרה לפגוע בבני אדם", עבירה שהעונש המקסימלי עליה הוא 20 שנות מאסר, ביקשה הפרקליטות עונש של 6 שנות מאסר.

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, רות אור, קבעה בגזר הדין, כי "אם המחוקק קבע 20 שנות מאסר למי שמבצע עבירת הצתה, סביר לקבוע לפחות עונש כזה, או לפחות את חציו - לגבי מי שמבצע 7 הצתות באופן סדרתי".

השופטת אף ציינה שדרישת המדינה הקלה עם חיג'אזי, "מאחר שהנאשם צעיר בגילו, אין לו הרשעות קודמות והודה מיד - נראה לי כי הצעת המדינה לגזור עליו עונש מאסר של 6 שנים - איננה מופרזת לחומרה כלל, וניתן אפילו לומר שהיא נוטה לקולא בנסיבות העניין, כאשר מדובר בסיכון ממשי לנפש ולא רק לרכוש, וכאשר רק במזל לא נגרם נזק לנפש, למרות שמן הנסיבות נראה כי לנאשם הייתה כוונה מודעת לגרום לנזק בנפש ולא רק לרכוש".

בפועל, אימצה השופטת את דרישת המדינה, וקבעה כי "לאור האמור אני דנה את הנאשם למאסר בפועל של 6 שנים".

במפלגת הבית היהודי, אשר פרסמה את גזר הדין בדף הפייסבוק שלה, אומרים הבוקר כי "הכתובת על הקיר של מערכת המשפט".