אומרים תודה
אומרים תודהישיבת ההסדר שדרות

ערב סיום קורס קצינים של בה"ד 1, הגיע רס"ן עופר טאיטו, מ"פ סגל בה"ד 1 להעניק תעודת הוקרה לישיבת ההסדר בשדרות שהיוותה בית חם לגדוד 'גפן' - חניכי קורס קצינים בימי מבצע 'צוק איתן'.

בימים בהם השהייה בשטחי הכינוס הייתה מסוכנת פתחה הישיבה את שעריה (המבוטנים) לחיילי הקורס ואירחה אותם.

מג"ד גדוד גפן, סא"ל דולב קידר נהרג יחד עם מספר מלוחמיו במהלך המבצע וחניכי הקורס עברו תקופה לא קלה. בתום הקורס וערב הטקס הם זכרו חסד נעורים לישיבה והגיעו עם אות כבוד למזכרת.

ראש הישיבה, הרב דוד פנדל, מסכם ומספר: "המראה של קבלת שבת עם מדים ירוקים וחברה עם חולצות לבנות היה משהו שרומם את כולנו והקפיץ את כולנו. עצם החיבור להיות כ"כ קרובים ושייכים למבצע הגדול והחשוב הזה של מערכות ישראל זו זכות עצומה שהעצימה את הלימוד ואת עבודת ה' בבית המדרש שלנו. כבוד גדול וזכות עצומה להיות קשורים ומחוברים למערכה של מלחמת מצווה שבעצם הגנה עלינו . המראה המדהים והמיוחד של קבלת שבת עם מאות חיילים וקצינים ומאות בחורי ישיבה זה משהו מרומם שהעצים את הלימוד תורה ואת עבודת ה' בבית המדרש".

עוד מוסיף הרב פנדל ומספר על הקשר שנוצר במהלך ימי הלחימה בין החיילים לתלמידיו: "אחד מחניכי הקורס שאינו מוגדר כשומר מצוות ניגש אלי ואמר לי שהוא רוצה ללמוד קצת תורה. שידכתי אותו למישהו. אחרי 10 דקות הגיע אלי עוד חייל שגם הוא ביקש ללמוד יחד. זה התפתח לשיעור של מאה איש. מ"פ אחד אמר שהוא חושב שמה שעשינו הציל חיים כי שטחי הכינוס היו מאוד מסוכנים והיוו מלכודות מוות".

על ההיערכות בישיבה עצמה סיפר כי "התלמידים שלנו הצטופפו שמונה אנשים בחדר כדי לאפשר לחיילים מגורים. היה גיבוש וחיבור מיוחד בין החיילים לתלמידים. הישיבה מתגאה בקצינים – תלמידיה - שסיימו את הקורס כעת ויצאו מבית המדרש לתפקידים חשובים ומשמעותיים בצבא".

על אחד הרגעים המרגשים מימי האירוח מספר הרב פנדל: "זכור לי במיוחד מעמד מיוחד שבו אמרנו בקול יחד עם החיילים את הפסוקים של 'שמע ישראל, אתם קרבים היום למלחמה, אל ירך לבבכם...' זו בקשה שהגיעה מהם והתמונה הזו של מאות אנשים שואגים את הפסוקים האלו חרותה בזכרוני".