מעוותים את המציאות. מקלב
מעוותים את המציאות. מקלבפלאש 90

ההצעה הדורשת מקבלנים להתקין אביזר בטיחות בדלתות חדרי הממ"ד שיגן על אצבעות הידיים מפני פציעה אפשרית בעת טריקת הדלת הכבדה, תועבר לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת.

מדובר בהצעת חוק שהגישו הח"כים משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר אך לנוכח התנגדות הממשלה היא לא נקבעה כחוק ותועבר להצבת תקנה בוועדת החוץ והביטחון.

"אנו מציעים לחייב קבלנים להתקין התקן בטיחות מיוחד בדלתות חדרי הממ"ד, בייחוד כאשר יותר ויותר בניינים נמצאים כיום בהליך תמ"א 38 ומוסיפים חדרי ממ"ד לדירות. מדובר בהתקן שיכול למנוע פגיעה בילדים, כאשר רבים נפגעים מדלתות שנטרקות על ידיהם וישנם מקרים לצערנו שבהם התרחשו קטיעות אצבעות", הסביר ח"כ מקלב מעל דוכן הכנסת. "מדובר בהתקן פשוט שהתועלת שלו גדולה מאוד ועלותו זניחה ביותר".

לדברי מקלב, הממשלה מתנגדת להצעת החוק ממניעים בלתי עניינים בעליל. "בכנסת הקודמת ראינו הצעות חוק, גם של ח"כים מהאופוזיציה, שהיו רלוונטיות והייתה בהן סבירות והגיון ואושרו גם על ידי הממשלה. אלא שעכשיו ועדת השרים לענייני חקיקה דנה בחוסר שקיפות ועל פי שיקולים של קואליציה מול אופוזיציה ולא לגופו של חוק.

"ההתחשבנות הפוליטית הזולה הזו מגיעה על חשבון הבטיחות של ילדי ישראל", טען מקלב, "אם משרד החינוך דורש התקן כזה בדלתות המרחבים המוגנים בבתי הספר כדי להגן על הילדים, אז בבית ניתן להפקיר את בטיחות הילדים".

בתגובה להצעת החוק השיב בשם הממשלה השר יאיר שמיר, שאמר כי "לדעת הממשלה אין מקומה של הצעה זו בחקיקה, אלא במסגרת תקנה שצריכה להיבחן על ידי גורמי המקצוע, והם אינם בסמכויות פיקוד העורף ולכן יש להפוך את החוק להתקנת תקנה במסגרת ועדת החוץ והביטחון".