ראש העיר ברקת, המפכ''ל דנינו ומפקד המחוז אדרי
ראש העיר ברקת, המפכ''ל דנינו ומפקד המחוז אדריצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מפכ''ל המשטרה רנ''צ יוחנן דנינו סייר היום (חמישי) במזרח ירושלים על רקע ניסיון הרצח אמש של יהודה גליק, סמוך למרכז מורשת מנחם בגין בבירה.

בתום הסיור הגיע המפכ''ל לעיר דוד, שם כינס מסיבת עיתונאים והתייחס בין השאר גם לאיומים על חייו של גליק. "בשגרה, כשיש איום על כל אחד וכל אזרח באשר הוא, יש הליך מאד סדור שבו אנחנו עושים הערכת מאויימים.

"כשמדובר באזרח כמו יהודה גליק שהוא לא בעל תפקיד, הוא אגב מוכר בפעילויות שהוא עשה סביב הר הבית, לאחרונה הוא גם הורחק מהר הבית, כמובן במידה ויש איומים ספציפים אנחנו גם מעדכנים ואנחנו אם צריך נוקטים בפעולות". לדברי דנינו "לא היה איום ספציפי שהגיע אלינו שדרש פעולה כזאת או אחרת".

רנ''צ דנינו הבטיח כי המשטרה תקיים בדיקה מעמיקה לגבי ניסיון הרצח שאירע אמש וכן את העובדה שהמחבל הועסק במתחם מרכז בגין. "בכל מקרה אני אומר שוב- זו תקופה רגישה. המטרה של כולנו היא להרגיע את השטח. נוכחות ובולטות היא מרגיעה.

"אנחנו נרגיע ונחזיר את הר הבית לשגרה. אנחנו נחזור לשגרת החיים בירושלים. זאת המטרה של כולנו", הדגיש המפכ''ל, "אני מבקש מכולם בלי יוצא מן הכלל, מכל המנהיגות, הפוליטיקאים בלי יוצא מן הכלל. זו עת לא להצהיר הצהרות, זו עת לבצע את כל מה שצריך כדי להחזיר את ירושלים לשגרת חיים ולכך אנו הולכים".

באשר לסגירת הר הבית למבקרים יהודים ומוסלמים כאחד - לראשונה אחרי 15 שנים, הודה דנינו כי מדובר בהחלטה יוצאת דופן. "אנחנו לא מתכוונים להשאיר את הסטטוס הזה קבוע, אנחנו כרגע עושים הערכת מצב. ממש בשעות הקרובות ועל בסיסה אנחנו נקבע את ההיערכות שלנו לגבי ההמשך".

נציין כי אביו של יהודה גליק, פרופ' שמעון גליק, אמר לכתבים בבית החולים שבנו קיבל איומים רבים על חייו. "היה בתקשורת הפלסטינית, היו קריקטורות עליו, איימו בפירוש על חייו". לדברי האב, גליק התלונן לפחות חמש פעמים במשטרה. "לצערנו הרב במקום להגן עליו המשטרה התעללה בו".

מתפללים לרפואת יהודה גליק בבית החולים