הרמטכ"ל בני גנץ
הרמטכ"ל בני גנץצילום: דובר צה"ל

אירוע הוקרה של פיקוד הדרום למפקדי צה"ל שהשתתפו במבצע "צוק איתן", נערך הערב (חמישי) באוניברסיטת תל אביב, במעמד הרמטכ''ל בני גנץ, אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן ומפקדים מדרגת רב-סרן ומעלה שלקחו חלק בלחימה.

במהלך הטקס הודו גנץ ותורג'מן למפקדים על פועלם ודבקותם במטרה במהלך המבצע. כמו כן, חולקו למפקדים תעודות הוקרה על הובלת הלחימה במבצע, זאת כדי להוקיר את תרומתם למען הגנת ושמירת ביטחון תושבי מדינת ישראל.

"פיקוד אינו מתחיל בשדה הקרב, כי אם נבנה בהדרגה תוך מתן דוגמה אישית, אחריות ואמון. בסופו של יום, פיקוד נמדד בשעת מבחן- בשדה הקרב", אמר גנץ, "במהלך מערכת 'צוק איתן' פעלנו לפגיעה קשה בחמאס ובארגוני הטרור, חתרנו ונלחמנו כדי להפסיק את הפעילות העוינת ולהבטיח את השקט והביטחון מהדרום ובדרום".

לדברי הרמטכ''ל, במערכה פעלו חיילי צה"ל תחת אש, באומץ לב, נחושים למלא את משימתם ולהגן על ביתם. ''הם נשאו מבטם אליכם, בדיוק כפי שאתם הבטחתם וסמכתם על מפקדיכם במעלה הדרך. הם לחמו בידיעה שמוביל אותם המפקד המוכשר ביותר למשימה, זה שיידע להנהיג אותם בביטחון בסערת הקרבות.

רא''ל גנץ פנה לאלוף הפיקוד תורג'מן, "זו ההזדמנות להביע הערכה גם לך, אלוף סמי תורג'מן. בתקופת כהונתך כמפקד הפיקוד עמלת רבות על הכשרת פקודיך לכל תרחיש אפשרי, ובזכות כך הגענו לשטח ערוכים, דרוכים ומוכנים.

"הניסיון שלך כלוחם וכמפקד, הידע וההיכרות שלך עם הגזרה היו לנכס במהלך המערכה ואפשרו את הפיקוד על המערכה בצורה שקולה, מקצועית ונחושה. 'ארץ הדרום, שקטה אך לא שקטה' נכתב בהמנון הפיקוד, לא בכדי. השקט שהושג בדרום הארץ הוא תוצר של עבודה מאומצת וממושכת והוא עלול להיות מופר בן-רגע".

הרמטכ''ל הבהיר כי מערכת הביטחון פוקחת עין, כלשונו, על הזירות השונות, מלבנון ורמת הגולן, דרך איו"ש ועד לעזה וסיני. "אנו ניצבים דרוכים ומוכנים לפעול בכל עוצמה שתידרש על מנת לבצע את משימתנו- משימת ההגנה על מדינת ישראל".

צילום: דובר צה''ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, אמר כי הסינרגיה בין כלל הכוחות והזרועות, שאפיינה כל כך את המערכה הזו, הייתה למכפיל כוח אמיתי והוכיחה שוב את עוצמת ה'ביחד' באחדות המטרה. הלחימה, גבתה מאיתנו קורבנות רבים וכואבים. שבעים ושניים מטובי בנינו, מפקדים, חיילים ואזרחים, נפלו במהלך הלחימה.

''בערב זה אני מבקש להביע צער ולהשתתף באבלן הכבד של המשפחות. לצד קשיי הלחימה ומחיריה, גילינו מחדש את הטוב והמאחד בקרב החברה הישראלית. החיבוק, התמיכה והחיזוק שקיבלנו מכלל חלקי העם, מילאו את ליבנו גאווה ונתנו זריקת עידוד ומוטיבציה שאפשרו לעמוד בכל הקשיים ובלחימה הממושכת", דברי תורג'מן.