יוני שטבון ופרנסואה פופינו
יוני שטבון ופרנסואה פופינוצילום: אפרים זנו

השבת יקראו בבתי הכנסת את פרשת "לך לך", בה ציווה אברהם אבינו לצאת מארצו וממולדתו ולהגיע לארץ ישראל.

במסגרת זו, מקיימות תנועות המזרחי העולמית, בני עקיבא העולמית ובית הספר היהודי "הירש" בפריז סוף שבוע בבסימן העלייה ארצה.

לשם כך, הגיעו אתמול (חמישי) לפריז יו"ר השדולה למען יוצאי צרפת בישראל ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי), הרב שלמה אבינר והרב יהודה בן ישי, אביה של רותי פוגל הי"ד שנרצחה באיתמר.

שטבון ישהה בצרפת עד יום ראשון הקרוב וצפוי להיפגש עם ראשי קהילות יהודיות, ארגונים מעודדי עלייה ונציגי ממשל צרפתים.  

כיו"ר השדולה למען יוצאי צרפת בישראל, עוסק ח"כ שטבון רבות בהסרת חסמי עלייה. אחד החסמים שפתר לאחרונה היה הכרה אקדמית בישראל בתארי האופטיקאים מצרפת, שעד אז סורבו הכרה בישראל ולא יכלו לעבוד במקצועותיהם. אתמול נפגש שטבון עם נציגי קבוצות רופאים, עורכי דין ורואי חשבון שעתידים לעלות ארצה אך חוששים מפני חבלי קליטה והשתלבות מקצועית בישראל.

"כבר שישים ושש שנה שהעלייה היא מנוע הצמיחה הגדול של החברה הישראלית", אמר שטבון, "ישראל צריכה לעודד עלייה, ולא להערים קשיים על העולים". שטבון שמע את המורכבויות והבטיח להיכנס לעובי הקורה מיד עם שובו ארצה בראשית השבוע הבא.  

כמו כן, נפגש שטבון עם פרנסואה פופינו, חבר הפרלמנט הצרפתי וראש עיריית סארסל הסמוכה לפאריז. פופינו, אוהב ישראל גדול ומיקירי יהדות צרפת, משמש גם כסגן יו"ר קבוצת הידידות הפרלמנטארית "צרפת-ישראל" ואינו חושש לבטא עמדות פרו ישראליות אמיצות.

"ישראל היא מדינת היהודים", אמר שטבון לפופינו, "יש לנו אחריות מוסרית כלפי כל יהודי העולם, בין שרוצים לעלות ארצה ובין אם לאו". בפגישה השתתף גם נציג מהשגרירות הישראלית, וסוכם על שיתופי פעולה למען ביטחונם של יהודי צרפת.

"יהדות צרפת היא ציונית במהותה, אוהבי ישראל וחפצי עלייה", אמר שטבון, ''הנסיבות העכשוויות של עליית האנטישמיות הופכת לזרז עלייה. אנחנו כאן כדי לעודד עלייה ולאפשר אותה, אבל יש לנו גם אחריות מוסרית לביטחונם ורווחתם של כל יהודי העולם.

''לצערי, גלי האנטישמיות השוטפים את צרפת הם לא דבר חדש, אך ההיקף והמימדים בעת האחרונה הם תקדים היסטורי מסוכן. ישראל צריכה לעשות כל מאמץ למען שלומה של יהדות צרפת, זו חובתנו כבר שישים ושש שנה ולא נשתמט ממנה".