כיכר רבין
כיכר רביןצילום: רוני שוצר, פלאש 90

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) מגיב לדוברים בעצרת הפוליטית לזכרו של יצחק רבין הערב (מוצאי שבת) בכיכר רבין בתל אביב.

"אם השמאל הקיצוני ההזוי ימשיך להוביל את זיכרונו של יצחק רבין ומורשתו להקמתה של מדינה פלסטינית בארץ ישראל, אזי במו ידיהם הם יגרמו לזיכרונו להיות נחלת מעטים שיכולים לצעוק על מדינה פלסטינית, אבל דעתם היא דעת מיעוט שהולכת ונשחקת בציבוריות הישראלית", אמר יוגב.

בעצרת לציון 19 שנים לרצח ראש הממשלה המנוח אמר הנשיא לשעבר שמעון פרס כי "יש אצלנו כאלה שהפכו את המילה 'שלום' למילת גנאי. וישנם כאלה שהביטוי 'תומך שלום' הוא עבורם כינוי לאנשים הזויים. מול כל אלה אני אומר כאן בקול רם: מי שנואש מהשלום - הוא ההזוי. מי שנכנע והפסיק לחפש את השלום - הוא הנאיבי, הוא זה שאינו פטריוט", טען.

פרס תקף פוליטיקאים מהמחנה הלאומי. "יש כל מיני חכמים שבמקום שלום הם מדברים על 'ניהול הסכסוך'. הביטוי הזה מתאים למשל לעזה של הקיץ האחרון. הביטוי הזה מתאים על ירושלים בימים אלה. אפשר לנהל סכסוך? הסכסוך מנהל אותנו. את יצחק לצערנו לא ניתן להשיב אך את תקוות השלום אנו חייבים להשיב".

ח"כ יוגב הוסיף, "אני זוכר את יצחק רבין לטובה, כאיש אמת שמסר את נפשו על ביטחון ישראל מנערותו, דרך היותו פורץ הדרך לירושלים במלחמת השחרור בחטיבת הראל, רמטכ"ל מלחמת ששת הימים, שר הביטחון וראש ממשלת ישראל.

"ככזה, פגשתי בו והערכתי מאד את אישיותו. כך הוא זכור אצלי לטוב וכך ניתן וראוי היה לחזק את זיכרונו ומורשתו בקרב רבים יותר לזמן ארוך יותר", דברי יוגב.