המהומות בשועפט. היום
המהומות בשועפט. היוםפלאש 90

טרור בירושלים: גם במהלך סוף השבוע המשיכו ערביי מזרח ירושלים לנסות לפגוע ביהודים ובכוחות המשטרה הרבים שהוצבו בעיר.

מטען צינור מאולתר הושלך והתפוצץ במוצאי שבת לעבר כוח של משטרה ומשמר הגבול סמוך למסגד בשכונת שועפאט. בנס איש לא נפגע. "המשטרה תפעל בכל האמצעים, תניח ידה על משליכי המטען ותדאג למצות את מלוא חומרת הדין עימם", נמסר ממשטרת ירושלים.

ברחוב הגיא בעיר העתיקה ירו ערבים זיקוקים לעבר שוטרים, גם שם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ברחוב עין רוגל בשכונת אבו טור נופצו שמשות של ארבעה כלי רכב. המשטרה פתחה בחקירה. מוקדם יותר נזרקו אבנים על ידי ערבים לעבר בית ברחוב נעמי שבמזרח ירושלים. נזק קל נגרם לבית. לא היו נפגעים באירוע. 

עם צאת השבת, בניסיון להתמודד עם הטרור הערבי בבירה קרא ראש הממשלה נתניהו לכל חברי הכנסת לפעול להרגעת הרוחות סביב נושא הר הבית ולגלות אחריות ואיפוק. נתניהו שוחח הערב עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וביקש ממנו לפעול בנושא מול חברי הכנסת.

פייגלין נגד נתניהו

ח"כ משה פייגלין מתח ביקורת על דרישה זו של ראש הממשלה. בעצרת תפילה לרפואתו של יהודה גליק בכיכר ספרא טען פייגלין כי "אין דבר שמצית יותר את המציאות בירושלים מאשר האמירה הזו, מאשר האמירה להפסיק לעלות להר הבית.

"בעבר התפילה בכותל היתה הסתה, הדרישה הערבית היתה לא להתפלל בכותל ובעקבות התפילה בכותל החלו מהומות ברחבי הארץ. שנים אחדות קודם לכן באירופה להיות יהודי היתה הסתה ועצם העובדה שאתה יהודי היה מתסיס. כנראה זה עדיין מתסיס.

"מי שסובר שעלייה שקטה ותפילה של יהודי במקום הקדוש ביות לעם ישראל זו הסתה, הוא זה שמזמין את האלימות. הקריאה הזו אין כמוה כדי לשפוך דלק על האש בירושלים ולהצית מדורה גדולה", דברי פייגלין.