נעשה לו חסד. הרב כהנא הי"ד
נעשה לו חסד. הרב כהנא הי"דפלאש 90

האם הרב כהנא צדק שצריך לוותר על האויב הערבי ואי אפשר לחיות איתם בדו קיום. או דווקא רבין, שסבר שצריך לוותר להם לתת להם קרקע ונשק וכך להגיע לשלום איתם, צדק.

שאלה זו עומדת במרכזו של "משאל עם" אותו יזמו בתנועת "עוצמה יהודית".

פעילי התנועה יצאו בשבועיים הקרובים למקומות מרכזיים ברחבי הארץ עם קלפי נודדת וחומרי הסברה המציגים את עמדותיהם של שני האישים.

מבין אמירותיו של רבין לאורך השנים, ניתן למצוא בעלונים את הציטוטים הבאים: "הרי הבטיחו לנו גם קטיושות מעזה. כבר שנה רצועת עזה נתונה בעיקרה למרות הרשות הפלסטינית, לא הייתה עוד קטיושה ולא תהיה קטיושה", "ערפאת יעשה שם (ביהודה ושומרון) סדר, בלי בג"ץ ו'בצלם'. לפלסטינים תהיה האחריות לניהול חייהם שלהם, ולישראל תהיה הסמכות הביטחונית הגוברת, אני מדגיש זאת, לביטחון הישראלים ולמלחמה בטרור. כלומר, בכל עת יוכלו כוחות צה"ל וזרועות הביטחון להיכנס לכל מקום באזור זה",

מבין הצהרותיו של הרב כהנא ניתן למצוא, בין השאר, את הציטוטים הללו: "אנו נהיה עדים להסלמה בטרור, למלחמות התשה מתוגברות, ולסחיטת ויתורים מממשלות ישראל אחוזת הפחד. נהיה נתונים לחלחלה מאיומי טילים המכוונים אל לב ערינו, לאובדן יקירינו שאין להם תמורה, וללחץ 'בעל הברית'. כל ויתור יוליד לחץ עולמי לעוד ויתורים. כל נסיגה תשאיר בעקבותיה דיכאון והרגשת תבוסה וטרגדיה. הדחף לעזוב את הארץ ולברוח מהשואה הממשמשת ובאה יגדל", ו-"ישמעאל יפרח וירבה עד שייהפך לרוב באזורים של הארץ, ישמעאל יוסיף להיטפל לבנות ישראל, ישמעאל ימשיך לרגום באבנים יהודים וכלי רכבם ויצעק 'יהודים החוצה'. ישמעאל יגביר את הטרור והפצצות, והסכנה לחיי יהודים במדינתם העצמאית תחריף"

ברוך מרזל, עוזרו של הרב כהנא בעבר, מציין כי "היום, לאחר 24 שנה, אנחנו יוזמים משאל שמטרתו להוכיח שיותר אנשים חושבים שהרב כהנא צדק מאשר שרבין צדק. אני מזמין גם אנשי שמאל להשתתף במשאל".

ד"ר מיכאל בן ארי ציין, כי "היחס לרב כהנא בממסד ובתקשורת הישראלית התאפיין בעריצות וסתימת פיות. המשאל הוא ביטוי דמוקרטי נאמן, בו העם יכריע מהי הדרך שבה הוא בוחר לקיומו ולעתידו, תוצאות המשאל יפורסמו בציבור אנו נערוך משאל הוגן ואמיתי".