סער וריבלין. ארכיון
סער וריבלין. ארכיוןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) רבלין נפגש אחר הצהריים (שני) בבית הנשיא עם שר הפנים הפורש גדעון סער כדי להיפרד ממנו לאחר בשצהריים הגיש את התפטרותו מהכנסת.

''בגדעון סער מתגלמות שתי תכונות כל כך חשובות למנהיגות- צעיר ורענן יחד עם ניסיון", אמר ריבלין, ''מזכיר ממשלה בתקופות לא פשוטות, שר- שר חינוך ושר פנים וחבר כנסת, יושב ראש קואליציה ויושב ראש ועדות בכנסת, דמוקרט בנימי נשמתו. אדם כזה ראוי שיהיה במקומות שבהן מתקבלות החלטות״.

השר סער אמר כי הוא ''שמח לבוא לבית הנשיא ולפגוש פה נשיא בית"רי. אני גאה בתרומתי להיבחרו של הנשיא רובי רבלין לתפקיד ורואה בה גם חלק משליחותי הציבורית״.

סער לאדלשטיין: אולי עוד ניפגש

סער הגיש הבוקר ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, את מכתב התפטרותו מהכנסת, לאחר שאתמול התפטר מהממשלה.

בעת מסירת המכתב בלשכת יושב ראש הכנסת אמר גדעון סער: "זהו יום מאד מרגש, אחרי כ- 12 שנה וארבע כהונות בכנסת בהן הייתה לי הזכות לשרת את המדינה. אני מגיש היום את מכתב ההתפטרות מהכנסת ה-19 ומתחיל היום דרך חדשה. תמיד יש מחר".

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר: "אני תמיד שמח לראות אותך אבל לא בנסיבות האלה. עוד נדבר היום במליאה על פועלך כי רב, אבל ברור שהכנסת מפסידה היום את אחד הפרלמנטרים הטובים ביותר שהיו כאן. היית פרלמנטר מעולה שגם שימש כדוגמא לאחרים".

סער השיב בחיוך: "אולי עוד ניפגש", ויו"ר הכנסת אדלשטיין השיב בחיוך אף הוא: "נתתי הנחייה לצוות להכניס אותך תמיד ללשכה אם אתה מגיע, כי אולי החלטת לחזור..".