מודאג. אובמה
מודאג. אובמהעמוס בן גרשון. פלאש 90

בארה"ב יתקיימו היום בחירות אמצע הקדנציה, הבחירות לבתי הקונגרס, בחירות שעל פי כל הסקרים צפויות להנחיל לנשיא האמריקאי ברק אובמה מפלה.

במידה ואכן אלו תהיינה התוצאות והנשיא אובמה יאבד את הרוב שלו בשני בתי הקונגרס לטובת הרפובליקנים הוא יהפוך מכאן ועד סוף הקדנציה למה שמכונה בארה"ב 'ברווז צולע' ולא יוכל לקדם חקיקה.

נראה כי האמריקאים שעד לפני שנים אחדות ראו באובמה תקווה גדולה לשינוי פניה של המעצמה הגדולה בעולם לנוכח הבטחותיו לשינוי חברתי מאוכזבים הן מכשלונותיו בזירה הבינלאומית והן מההתדרדרות הכלכלית של ארה"ב תחת שרביט הנהגתו של אובמה. בשנים אחרונות שברו סקרי דעת קהל עוד ועוד שיאי שפל ברמת הפופולאריות של הנשיא והיא עומדת כעת על 42 אחוזים בלבד.

ההשלכות למציאות שבה לא יוכל אובמה לקדם חקיקה צפויות לבלוט הן בזירה הפנימית כלכלית חברתית והן בזירת מדיניות החוץ כמו בסוגיות ההסדרים עם איראן וההתמודדות עם טלטלות המזרח התיכון.

כאמור, הציבור האמריקאי לא נראה מתעניין במיוחד בבחירות המדוברות. סקר שבוצע בימים האחרונים גילה כי רק מחצית מהאמריקאים מביעים עניין בבחירות כאשר גם אלה לא מתכוונים כולם להטריח את עצמם ולהצביע. גם נתון זה מטריד מאוד את הנשיא האמריקאי שכן הוא מעניק רוח גבית למתנגדי אובמה הצפויים להבין את ההזדמנות הפוליטית שנקרתה בפניהם והתגייס להצבעה בכדי לנטרל את כוחו של הממשל.