הרב אלישע וישליצקי
הרב אלישע וישליצקיערוץ 7

יום פטירת רחל אימנו חל אתמול (שלישי) והרב אלישע וישליצקי מזכיר כי יום זה הוא גם יום ההולדת של בנה - בנימין.

"זה כח של אמא, כח אמיתי, אמא שאוהבת את בניה ומתגעגעת אליהם. היא רוצה בכל מאודה שהיא תוכל ללדת עד כדי כך שאמרה 'אם אין מתה אנוכי'. אמא כזאת, כאשר מתברר לה שאכן נולד הילד הראשון, היא אומרת בכל נימי נפשה, וכל מי שלא נפקד בילדים בשנים הראשונות מכיר את המשפט הזהו 'אסף אלוקים את חרפתי'".

הרב ושיליצקי הוסיף בפינתו השבועית בערוץ 7 כי כשמתברר לה שלאחר לידת הילד השני היא תסיים את שליחותה בעולם הזה, היא לא נחלשת, "הצמיחה שמתוך הכאב היא התשובה הגדולה לקושי של היסורים. היא לא מנחמת את עצמה באופן אישי את רחל, כי הצד האישי הוא לא הנושא ולא המשימה אלא הכלי. היא מנחמת את המציאות הישראלית וקוראת לבנה השני בן-אוני ואביו מבהיר ומחדד את כוונת אשתו וקורא לילד בנימין".

"זו האימא שלנו ומכוחה עם ישראל אלפי שנים לא שוכח את הארץ, לא שוכח את עצמו, לא שוכח לחזור. אך גם כשחזרנו לארץ כוחה של האימא מלווה את כל המאמץ הגדול שלנו בחקלאות, ביטחון, הגרעינים החלוצים וכל מגיני ארץ קודשנו".

הוא משוכנע כי לאחר מבצע צוק איתן אפשר להגיד כי מהכאב צומחים כוחות גדולים, "ולוואי שנשמור מכל משמר על הצוואה הזו".

בהמשך הזכיר הרב וישליצקי כי בהמשך ליא' חשוון יש את יום פטירתו של יואל משה סלומון שנפטר ביב' בחשוון. סלומון היה "אחד מחלוצי בוני ירושלים של מעלה ושל מטה, מתוך תורתו הגדולה של רבו - הגאון מווילנא וכולם ממשיכים את הדרך הנפלאה של רחל אימנו".

הרב וישליצקי מקשר את פטירתם רחל ויואל משה סלומון לרצח יצחק רבין שחל ביב' חשוון, "מתוך כך אנחנו זוכרים גם את הרצח של יצחק רבין ואת הבירור הנוקב שנעשה בשנים האחרונות לחייו. גם הסכמי אוסלו עם כל חומרתם בוודאי שלא התירו רצח כזה, בוודאי שלא מאפשרים לאף אחד מאיתנו לשפיכות דמים".

"שלא נתבלבל: אף גורם בצינוות הדתית ושום גורם שקשור לתורה לא יזם ולא תכנן רצח כזה. בוודאות ידינו לא שפכו את הדם הזה - לא ישירות ולא בעקיפין. זה שניסו לטפול עלינו, להכפיש ולהוציא לפועל שנאה של שנים, זה מעיד על חולשת המקטרגים ועל עליבות השונאים. על כן גם יום זה מוסיף כוחות להמשיך בישוב ארץ הזאת במלא רוחבה והיקפה, להמשיך במלא צמיחת התורה הגואלת ובצניעותה של רחל אימנו בענווה שלה ובגבורה שלה גם יחד, ולהיות ראויים דורות על גבי דורות לאמא כזו".