ישראל היום
ישראל היוםצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ משה פייגלין (הליכוד) מתנגד ל''חוק ישראל היום'' שמקדם ח"כ איתן כבל (העבודה), אליו הצטרפו חברי כנסת מימין ומשמאל.

בשיחה עם ערוץ 7 טען פייגלין כי מדובר בחוק אנטי דמוקרטי. "מטבע הדברים בגלל ההתמודדויות שלי מול נתניהו, חשתי היטב את נחת זרועו של העיתון.

"בכל זאת אני חושב שעצם המחשבה שהפרלמנט שלנו יסגור איתו, כי הוא לא מתאים פוליטית, זה סתימת פיות. לא האמנתי שידידי איתן כבל מתכוון ברצינות להגיש חוק כזה", סיפר.

לדברי ח''כ פייגלין, השמאל שוב הוכיח שכשמדובר בימין, אין זכויות אדם. "מאז הגירוש מגוש קטיף, למדתי לעולם לא להתייחס ברצינות לרעיונות הליברלים שבאים מכיוון השמאל, ואף על פי כן הופתעתי מאוד מהחוק הזה. השמאל מצד אחד דוגל בזכויות אדם ובכך שבעלי ההון ישאו בעיקר בנטל, אבל כאן יש סתימת פיות אדירה, מוציאים חוק שיביא לסגירת כלי ביטוי שמבטא את דעתם של רבים במדינה, ומעבר לכך מבטלים שירות שניתן בחינם. אם זה לא היה עצוב זה היה פשוט מגוחך".

הוא מוסיף כי לפי ההיגיון בהצעת החוק של איתן כבל, יש לסגור גם את "הארץ" ו-"ידיעות אחרונות". ''שם באמצעות כסף מעצבים דעת קהל. שיסגרו גם את העמותות שממומנות על ידי מדינות אירופאיות ולא ידועות כאוהבות ציון. לצערי יש כאן ציניות ורודנות של השמאל", כך פייגלין.

נזכיר כי בהצעת החוק שיזם ח"כ כבל, נאמר כי "לא יוציא לאור אדם, ולא יהיה אחראי להפצה של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה בחינם, לתקופה העולה על שישה חודשים מיום תחילת הפצתו בחינם".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "כיום אנו נמצאים במצב בו העיתונות הכתובה מצויה במשבר עמוק שרק הולך ומחריף ומרבית העיתונים קורסים כלכלית. מטרתה של הצעת חוק זו לטפל באחת הסיבות המרכזיות שהובילו למשבר ושאינה מאפשרת להם להתאושש.

''חוסר היכולת להתחרות באופן אמיתי והוגן בשוק על בסיס יתרונות יחסיים של מצוינות, נובע מהעובדה שחלק מהעיתונים מחולקים היום בחינם. בכך הם מונעים תחרות גם על המחיר המהווה מרכיב חשוב ביכולתו של עיתון לשרוד כלכלית, מרסקים את התחרות ההוגנת ואינם מאפשרים לשוק להתאושש".