יוני שטבון
יוני שטבוןצילום: פלאש 90

ח"כ יוני שטבון, יחד עם ח"כ יעקב אשר וח"כים נוספים, יזמו דיון מיוחד במליאה הערב (שלישי) בעקבות בקשת שר האוצר יאיר לפיד מחברת אסם להעביר את מפעל הגלידות "נסטלה" מקריית מלאכי לערד.

"אסור לערבב מין בשאינו מינו. את מצוקת העבודה בערד מוכרחים לפתור, אבל לא על ידי הכנסת קריית מלאכי למצוקה דומה", אמר שטבון.

ח"כ שטבון קרא למשרד האוצר והכלכלה לשתף פעולה ולהביא לפתרון המשבר. שטבון קרא למשרדים להעביר "מענק מותנה, כזה הכפוף להתחייבות מפעל הטקסטיל בערד לתכנית התייעלות כלכלית שתאושר ותלווה על ידי משרד האוצר והכלכלה"

נזכיר, כי באחרונה נסגרו שני מפעלים בערד, ובשבוע שעבר ביקש שר האוצר לסייע ופנה לחברת אסם להעביר את מפעל הגלידות "נסטלה" שבבעלותה מקריית מלאכי לערד. אסם נעתרה לפניית השר, והודיעה על סגירת המפעל בקריית מלאכי והעברתו לערד. 

דן פרופר, יו"ר אסם, התייחס  בכנס אלי הורביץ לתכנית להקמת המפעל בערד ולביקורת שספגה חברת אסם בעקבותיה.

"אני מצר על זה שפוליטיקאים עשו מזה דייסה. האמת היא, שאנחנו היינו מוכנים להקים מפעל ללא כל סיוע באיזור קרית מלאכי כשהתקבלה הפניה של שר האוצר. בדקנו אם אנחנו יכולים להעביר את עובדי קרית מלאכי במפעלים אחרים בסביבה והאם עלויות נוספות של ערד יכולות להיספג על ידי מענק רגיל שניתן לאיזורים אחרים בנגב. כעת אין עסקה, השבוע נשב עם צוותי עבודה", אמר.

לדבריו, "הופכים את החזון שלנו למשהו ציני וזול של מישהו שמבקש סיוע. אם מחר בבוקר המדינה תגיד שהיא לא צריכה מפעל בערד אשמח להקים אותו ללא כל סיוע בקרית מלאכי. הסיוע הוא לכסות על העלויות הנוספות של המעבר מקרית מלאכי לערד. בימים אלה קניית כותרת בזול באמצעות הטחת בוץ הופכת מעשה יומיומי. העובדים של קרית מלאכי קיבלו הבטחה אישית שהם נשארים עובדי אסם. חלקם יעבדו בהרחבת מפעלים בקרית גת וחלקם בשדרות".