בקרית ארבע-חברון נחנך השבוע מצפה "רוח אחרת" לזכרם של בני קרית ארבע חברון בניה שראל, דוד רובין ואחיקם עמיחי הי"ד.

המצפה אשר הוקם בשכונת ׳גבעת גל׳ הממוקמת בסמוך לאזור התעשייה של הישוב, צופה אל דרום הר חברון ואל עבר ספר המדבר. המצפה עצמו נחנך במעמד ראש מועצת קרית ארבע-חברון, מלאכי לוינגר, הרב דב ליאור ובמעמד משפחות הנופלים וחבריהם.

ראש המועצה, מלאכי לוינגר אמר בטקס כי "הקמת מצפה זה מחוץ לגדרות של קרית ארבע חברון מסמלת שני דברים - את הרעות והחברות האדוקה בין דוד, אחיקם ובניה, כאשר הדבר השני הוא - אהבתם את הארץ, את שביליה, גבעותיה ונחליה על כל מרחביה". 

רס"ן בניה שראל, מפקד פלוגת הסיור (פלס"ר) של חטיבת גבעתי, נהרג במהלך מבצע צוק איתן בתקרית ברפיח בה פוצץ את עצמו מחבל מתאבד ונחטפה גופתו של הדר גולדין הי"ד. מיד לאחר הפיצוץ הגיעו מחבלים נוספים ופתחו באש לעבר הכוח שעסק באיתור מנהרות. בתקרית נהרג גם לוחם הסיירת סמל-ראשון ליאל גדעוני.

בישיבת "מקור חיים" הכיר בניה את אחיקם עמיחי והם הפכו לצמד בלתי נפרד. הלימודים לא היו בראש סדר העדיפויות שלהם והם בילו יחדיו בטיולים משותפים. דוד רובין שלמד אף הוא בישיבה הצטרף אליהם לטיולים הרבים.

כשבניה היה בקורס מ"כים נרצח חברו הטוב אחיקם עמיחי, יחד עם דוד רובין, שניהם חייל צה"ל תושבי קרית ארבע שהיו בחופשה. ביום שישי, 28 בדצמבר 2007, יצאו השניים לנחל תלם בדרום הר חברון. שניהם היו אז חיילים ביחידות מובחרות, ונשאו איתם נשק. חלק מהטיול היה בשטח B, שם האחריות האזרחית היא פלשתינית והאחריות הביטחונית ישראלית.

מחבלים שנסעו באזור ירו למוות בדוד ובאחיקם. חברתם נעמה אוחיון בת ה־21, שיצאה איתם לטיול, הצליחה להסתתר בשיחים, ולאחר מכן כיוונה את כוחות ההצלה לשטח.

לאחר הרצח סיפר בניה כי חבריו פגשו במהלך הטיול פלשתינים, ושוחחו עמם בערבית. למקום הגיעה מכונית, ויושביה בירכו את דוד ואחיקם לשלום. השניים השיבו, ואז נורו לעברם שלוש יריות. אחיקם נפגע מיד, ואילו דוד הספיק להשיב אש ולפגוע באחד המחבלים. מחבל אחר לקח את נשקו של אחיקם וירה לעבר דוד, עד שהצליח להרוג אותו.

רובין, בן 21 במותו, שירת כלוחם בשייטת 13. עמיחי, בן 20 במותו, נכדו של הרב משה צבי נריה, שירת במפקדת "שלדג".