סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי) שיגר היום (רביעי) מכתב לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' בעקבות האיומים על חייהם של ארנון סגל ופעילים נוספים למען המקדש.

סגן השר כתב כי "בימים האחרונים ממשיכים גורמים פלסטינים להפיץ חומרי הסתה רבים כנגד יהודים הפעילים בנושא הר הבית. זאת לרבות תמונות וכרוזים הקוראים באופן ישיר לפגיעה באותם פעילים".

וורצמן ציין כי ברשתות החברתיות מופצות תמונות פניהם של הפעילים שגם סופגים הטרדות אישיות מגורמים פלסטינים המאיימים בצורה ישירה לרצוח אותם, "ההסתה החמורה כנגד הפעילים מדאיגה אף יותר נוכח ההתנקשות ביהודה גליק שהיה אף הוא קרבן למסע הסתה דומה, מסע שנמשך גם בעצם ימים אלו לאחר ההתנקשות".

לדברי סגן השר וורצמן "מי שמהווה בין הפעילים מטרה בולטת במיוחד לגורמים המסיתים, הוא ארנון סגל, שתמונתו מופצת תוך קריאה ואיומים מפורשים לרצוח אותו, זאת בנוסף להודעות נאצה ואיומי רצח אותם הוא מקבל באופן ישיר. אני מוצא לנכון להפנות את תשומת ליבך לדברים ואף לצרף מספר דוגמאות מהשבוע האחרון, זאת לאחר שמסרתם כי למשטרה ולגורמי הביטחון לא הייתה מודעות להסתה הפרועה כנגד יהודה גליק".

וורצמן ביקש מהשר אהרונוביץ' לפעול "במלוא הנחישות על מנת לאתר את הגורמים האחראיים להסתה וקוראים לפגיעה בסגל ובישראלים נוספים, בטרם יתרחש אסון נוסף. הכתובת רשומה על הקיר. מול הטרור וההסתה אסור להבליג, ויש לנקוט בכל הצעדים על מנת להבהיר לגורמים אלימים המעוניינים לפגוע באזרחי מדינה כי תופגן נגדם אפס סבלנות".

אתמול דווח כי המשטרה אסרה על שני אנשי וואקף להתקרב אל יהודה גליק במשך חודש. בחקירת תלונה שהגיש גליק לפני יותר מחצי שנה עלה כי הפרו את הסדר בקרבתו וקיללו אותו.