בטונדות בתחנות הרכבת
בטונדות בתחנות הרכבתצילום:

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) מותח ביקורת חריפה על החלטת משטרת ירושלים להציב בטונדות בתחנות הרכבת הקלה כדי למנוע פיגועי דריסה.

"הבטונדות ברכבת הקלה הן פרס לטרור. הפתרון לטרור אינו לשים יהודים מאחורי גדרות ובטונדות, אלא להרתיע את הרוצחים", כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו. "אין גבול לביזיון. זאת שוב הקונספציה - קונספציית המגננה''.

שר הכלכלה הזכיר כי "כשהיו פיגועים באוטובוסים שמו מאבטחים בכל אוטובוס, הם עברו לטילים בדרום אז מיגנו את בתי הספר, כשהם עשו פיגועים ברחנו מגוש קטיף, ואז הם ירו יותר טילים ובתגובה הקמנו את כיפת ברזל, כשעצרנו טילים הם באו במנהרות מתחת לאדמה, חטפו את שליט ואז שחררנו מחבלים בעיסקה נוראית, כשחטפו נערים ורצחו אותם האשמנו את הטרמפים, כשירו ביהודה גליק דיברו על הבידוק של המסעדה לעובדים".

לדברי בנט, הקונפציה עולה לנו בדם. "מספיק. אי אפשר לשתוק יותר. ואגב - הבטונדות ייהרסו, או יושחתו, או לא יעזרו. ככה לא נלחמים בטרור. ככה מעודדים אותו. פעם אמרנו 'הטילים יחלידו' וקיבלנו את מלחמת לבנון השניה, אחרי זה אמרנו 'המנהרות יתפוררו' וההמשך ידוע. מה נגיד עכשיו? יגמר הדלק בטנדר? זוהי קונספציית המגננה. ישראל ממגנת את עצמה לדעת''.

הפתרון הוא הרתעה, לא התגוננות, הדגיש יו"ר הבית היהודי. "הפיתרון הוא לא קונספציית כיפת הברזל, אלא אגרוף הברזל. עשינו את זה בחומת מגן ביו"ש והטרור נעצר, אפשר לעשות את זה גם עכשיו בירושלים. צריך אומץ, וצריך החלטה.
מי שלא יודע לעשות את זה, שיגיד".