ממראות ההרס בהר הזיתים
ממראות ההרס בהר הזיתיםצילום

מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ, אומר לערוץ 7 כי אסור לעבור לסדר היום, לנוכח מעשי החילול הרבים בבית הקברות בהר הזיתים.

"לצערי בחודשים האחרונים אנחנו עדים למלחמה ממש, הם פוגעים בקברים וגם בעולים לקברים", מספר הרב הורוביץ, "בחודש תשרי היו שלושה מעשי פוגרום בהם חוללו קברי אדמו"רי גור, פנינו למס רכוש ואנחנו מקווים שהמצבות ישופצו. בימים האחרונים המשטרה בירושלים תגברה מאוד את הנוכחות בעיר ובתוך כך גם את הנוכחות בבית העלמין".

הרב הורוביץ אומר כי חייבים להחמיר את הענישה כנגד מחללי הקברים, "ביום שני האחרון המשטרה תפסה חוליה שכנראה פגעה בחלקת גור, שלושה מחבלים כבר הודו בזה, אבל חלקם שוחררו, צריכים להגביר את הענישה".

"פניתי לנשיא המדינה ושאלתי אותו מה היה קורה אם זה היה קורה בפולין, אם היו מחללים שם, היינו אומרים שזו אנטישמיות וכאן בליבה של ירושלים על הר הזיתים קודש הקודשים, זה עובר בשקט. אנחנו דורשים שתהיה ענישה חמורה יותר בספר החוקים".

לדבריו חילולי הקברים גרמו לכך שהיום אנשים רבים לא רוצים להיקבר בהר הזיתים, "בהר המנוחות כבר אין מקום לקבורת שדה אלא רק בקבורה רוויה. בהר הזיתים יש המון מקום לאלפי קברים בקבורת שדה מסורתית, רק אתמול הצעתי למשפחה חשובה שראש המשפחה נפטר, לקבור שם, אבל הם לא רצו".