תעודות הערכה הוענקו השבוע בטקס במלון רמת רחל לבתי ספר מצטיינים במחוז ירושלים לשנת הלימודים תשע"ד.

בית ספר 'לביא' הממוקם ביישוב נעלה במועצה האזורית מטה בנימין, זכה בתעודת הצטיינות בתחום החינוך החברתי ערכי.

הקריטריונים לזכייה בהצטיינות בתחום החברתי ערכי הנם תכניות כיתתיות ובית-ספריות בתחום החברתי, פעילותן של ועדות ומסגרות נוספות למעורבות חברתית, פעילותם של בעלי תפקיד שונים בכיתה ובביה"ס ועוד. בבית הספר 'לביא', שהוקם לפני שלוש שנים בלבד הצטיינו בתחומים הללו ושמו דגש על העשייה החברתית מיום הקמתו.

"בית הספר מיום הקמתו משקיע רבות בקשרים ובמעגלים של קהילת בית הספר, הורים - מורים –תלמידים. העשייה החברתית ערכית מדומה לכלים שלובים", אומרת עינבל זלמנוביץ מנהלת ביה"ס, ומוסיפה "בית הספר דואג להעניק את המעטפת הנכונה והטובה ביותר במטרה ללמד את היחיד להשתלב בקהילה בה נותנים ונוטלים. השילוב בין מקומו של הפרט כיחיד לבין מקומו כחלק מקבוצה כרוך בקשרים רגשיים, בתחושת שייכות ובאמונה משותפת של כל הנוגעים בדבר: הורים, מורים, בעלי תפקידים וכמובן תלמידים".

"צוות בית הספר מאמין, כי תלמידים זקוקים לסביבה מיטבית ומצמיחה, שתחושת קרבה, הכלה, מסירות וחיבור מלווה ועוטפת אותם. לשם כך הוא מאפשר מצע גידול ואקלים הולם של מעורבות, אחריות הדדית, אכפתיות וקשר עמוק שבין אדם לחברו מלבד מסגרת והקניית ידע", הוסיפה.

בתעודה זכתה גם אולפנת בני עקיבא פסגת זאב, "הייחוד של האולפנה הוא שיש הסתכלות אישית על כל בת ותכנית לימודים מתאימה הנותנת אמון בבנות" מציין הרב רפי קופרשטוך, ראש האולפנה, "באות בנות שבהתחלה לא מאמינות בעצמן ורואים אותן מתקדמות והופכות לבנות שרוצות להצליח, משקיעות ומגוונות את הלימוד שלהן בהרבה העשרה חברתית".

הזכייה לא מפתיעה באולפנה בה ממוצע ציונים של למעלה מ-90 בבחינות הבגרות, "קודם מפקחת בית הספר המליצה עלינו" מתאר ראש האולפנה "ולאחר מכן מנהל מחוז ירושלים שלח ועדה שבדקה בצורה מקצועית ביותר וביקשה שנציג את תכנית הלימודים שלנו, ראיינה תלמידות והורים, היא התעסקה בנושא הזה כמעט חצי שנה עד שלבסוף הועדה ראתה באולפנה את המיוחדות שבה".

"המטרה היא שעם כל הרבגוניות הזו של הבנות, נוציא קו חינוכי אחד של ציונות דתית ושל בני עקיבא" מסכם הרב רפי, "לקחת שני קצוות ולחבר ביניהם זו משימה שראוי לנכון לומר שהאולפנה עושה בצורה מצוינת".

צילום: אולפנת בני עקיבא פסגת זאב