המחנה
המחנהצילום: חיים ארנטל

אחת לכמה חודשיים אנחנו מפרסמים ידיעה על מחנות קיץ חוויתיים לילדים חולי סרטן, המאפשרים לילדים לשבור את שגרת חייהם הלא- פשוטה.

כעת מוציאה עמותת "זכרון מנחם" מחנה לא רק לילדים אלא גם להוריהם, מתוך ידיעה שההורים מקדישים את עצמם לילד החולה, לטיפול ולהתמודדות עם המחלה ולא מרשים לעצמם לנוח.

"הכי קשה, זו לא התחושה שלפעמים את חייבת חופש אבל לא יכולה", מסבירה אחת האמהות. "אלא רגשי האשם הקשים על כך שאת בכלל מעזה להרגיש כך, שאת חייבת חופש".

יושב ראש עמותת זכרון מנחם חיים ארנטל, שכל ילד חולה סרטן ויודע איזה מחיר נפשי כבד גובה הטיפול והדאגה לילד לאורך שנות המחלה.   

"ההורים מגויסים במשך כל ימות השבוע, פיזית ונפשית למלחמה", אומר ארנטל. "כל חייל חייב לנוח לפעמים, על מנת שיוכל לתפקד בשדה הקרב. אנחנו למדנו שלפעמים הורים מסרבים לצאת כי אין מי שידאג לילד החולה, או לילדים האחרים בבית. לכן העמותה דואגת גם למתנדבים שישארו עם הילדים בבית וידאגו לצרכיהם, בנוסף לשירותי קייטרינג".

מחנה ההורים החל לפני יומיים והוא יתקיים עד יום שני בלונדון, אנגליה. למחנה ההורים יוצאים גם אנשי מקצוע מתנדבים, המקיימים קבוצות תמיכה ופעילויות העוזרות להורים להתמודד עם שגרת חייהם. אחת האמהות שיצאה אל המחנה בירכה על היוזמה ואמרה, "אני כל כך נרגשת לקראת זה, לבלות זמן איכות כל כך חיוני עם בעלי, לנוח קצת. אין לי ספק שלאחר כמה ימים כאלו, אני ארגיש שאני יכולה לעמוד על הרגליים שוב".