"אבו מאזן מכור לטרור"

שר הכלכלה נפתלי בנט (הבית היהודי) התייחס הערב (חמישי) לאירועי הטרור שפקדו את ירושלים בשבועות האחרונים, תקף בחריפות את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומתח ביקורת על מה שהוא מכנה "קונפציית המגננה".

"בימים האחרונים אנו עדים לגל טרור ששוטף את ירושלים. פיגועי הדריסה שגבו כבר חיי אדם בהם של חיה בת השלושה חודשים, וההתנקשות ביהודה גליק הם רק הביטוי הקיצוני ביותר למסע מאורגן, מתוזמן ומכוון שמטרתו לערער את ריבונות ישראל בירושלים".

בנט הבהיר בנאום שנשא בכנס של מרכז אדם ואדמה מיסודו של תנועת "רגבים" באוניברסיטת בר אילן כי "היד שעל הגה הנהג היא ידו של אבו מאזן. הוא הנהג, הוא הנווט, הוא הספונסר של הטרור''.

האמת צריכה להיאמר, הדגיש השר, גם אם היא לא קלה. "אבו מאזן שאומר שיהודים מטמאים את הר הבית בעצם כניסתם אליו, וקורא לעצור אותם בכל דרך הוא לא פרטנר - הוא טרוריסט. אבו מאזן ששלח מכתב ניחומים למשפחת המתנקש ביהודה גליק, ותנועתו הכריזה על רוצח תינוקת בת שלושה חודשים כשהאיד - הוא לא פרטנר - הוא טרוריסט.

"אבו מאזן שהתאחד עם חמאס, עם משגרי הטילים וחופרי המנהרות, פועל יחד איתו ומעודד אותו לפגוע בכמה שיותר יהודים, הוא לא פרטנר - הוא טרוריסט. אבו מאזן מכור לטרור. הוא מכור להסתה ולפגיעה ביהודים. עראפת עשה את זה עם מדים ואקדח, אבו מאזן עושה את זה עם חליפה ועניבה. זה כל ההבדל".

לדבריו, אבו מאזן הוא לא תרוץ ויש להילחם באויבים. "רבותי, כשאין ריבונות יש טרור, כשאין הרתעה יש טרור. כשיש תקווה לאויבים שלך שהם יגרשו אותך מהבירה שלך - יש טרור. כשמאשימים את הקורבן - יהודי שרוצה להתפלל, יהודי שרוצה לתפוס טרמפ, יהודי שרוצה לנסוע ברכבת - כשמאשימים אותם - אז יש יותר ויותר טרור''.

יו"ר הבית היהודי תוקף את מה שהוא מכנה ''קונספציית המגננה''. "הקונספציה שישראל תמגן את עצמה לדעת קורסת מול עינינו. אסור שבבירת ישראל אנשים יתחבאו מאחורי בטונדות. בטונדות הן עידוד לטרור. אני קובע כאן, בצורה הברורה ביותר: ממשלה שמסתתרת מאחורי בטונדות במקום שהמחבלים יסתתרו מאחורי בטונדות, אין לה זכות קיום.

"ממשלה שמתנצלת במקום לדרוש התנצלות כשהורגים באזרחיה - אין לה זכות קיום. ממשלה שלא יודעת להחזיר הרתעה והריבונות ולספק ביטחון לאזרחיה בבירתם - אין לה זכות קיום. אני שואל אתכם - ממתי הפכנו להיות מדינה של קונספציית מגננה? בטונדות, גדרות וכיפות ברזל, מאבטחים בכל פינה. מקלט לכל ילד. הגיע הזמן לבצע 'חומת מגן' בבירה שלנו בירושלים".

‫גורמים בסביבתו של שר הכלכלה ציינו בשיחה עם ערוץ 7 כי בנט התריע בממשלה ודרש לפעול נגד הטרור בירושלים כבר כשנה. "אל מול הגורמים שפועלים להציג מצג שווא כאילו הכל רגוע ואפשר להכיל את המצב הביטחוני, בנט סובר כי לשפוך בטון על ירושלים לא יפתור את המצב והגיע הזמן לעבור ממגננה למתקפה, לפעול נגד המסיתים ונגד פעילי הטרור", אמרו.‬

בנאומו בבר אילן הזכיר בנט כי במבצע חומת מגן חדרו כוחות צה''ל למרכזי הערים והטרור נעצר. ''לא התחבאנו, תקפנו. לא ברחנו. ניצחנו. חומת מגן זה לתפוס את המחבלים במיטות שלהם ב-3 לפנות בבוקר, להגיע אל המסיתים ברשתות, לתפוס את מחסני הזיקוקים, להגיע אל המפקדים שלהם.

"צריך להרים לעם ישראל את הראש. צריך להפסיק להאשים את עצמנו. הפצועים עוד בסכנת חיים ואני כבר שומע שמקרבנו יש כאלה שמאשימים אותנו. שרוצים להשתיק אותנו. אבל אנחנו לא נשתוק, כי הטרור משתולל. אנחנו לא נשתוק, כי אזרחים פוחדים ללכת לכותל. אנחנו לא נשתוק, כי מבטלים טיולים לעיר הבירה שלנו. קונספציית המגננה קרסה, כפי שקרסו קונספציות רק לאחרונה. אנחנו נתעשת ואנחנו ננצח".