הלווית שלום בעדני הי"ד

בהר המנוחות בירושלים נערכה (שישי) הלוויתו של שלום בעדני הי"ד, הנער בן ה-17, שנפצע באורח אנוש בפיגוע הדריסה שלשום ונפטר הבוקר מפצעיו בבית החולים הדסה עין כרם.

בעדני הוא נכדו של חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שמעון בעדני. בהלוויה השתתפו, בין השאר, הראשון לציון והרב הראשי יצחק יוסף, רבני ירושלים הרב אריה שטרן והרב שלמה עמאר, ראש העיר ניר ברקת וחברי כנסת של ש"ס ויהדות התורה.

אביו של שלום, דוד בעדני, ספד ואמר "אנחנו מודים לה' יתברך על 17 שנים שנתן לנו את המתנה. 17 שנים היה לנו את היהלום הזה. היה לנו נחת רוח ממנו. 17 שנים אנחנו מקבלים את הדין באהבה. צריך להודות על הרעה כשם שמודים על הטובה. קשה לנו אבל זו המצווה".

הרב אריה שטרן אמר בהלוויה כי "ארץ ישראל נקנית בייסורים ועלינו להתחזק הרבה בתורה ובמעשים טובים. במשך הדורות עם ישראל נרצח על קידוש השם ושלום נרצח בגלל שהוא יהודי וללא שום סיבה אחרת".

בפיגוע שאירע בתחנת הרכבת הקלה שמעון הצדיק, נרצח גם קצין משמר הגבול ג'דעאן אסעד ונפצעו 12 איש. לאחר שפונה לבית החולים, בעדני היה מוגדר "אלמוני" במשך כמה שעות, עד שחובשי איחוד הצלה מצאו טלפון נייד בזירת הפיגוע, ובמשטרה השוו בין התמונות שנמצאו בו לבין הפצוע. הוריו הוזעקו לבית החולים וזיהו אותו באופן ודאי.

פצוע נוסף מפיגוע הדריסה מאושפז עדיין במצב בינוני עד קשה בבית החולים הדסה עין כרם.