מהומות ביו"ש. היום
מהומות ביו"ש. היוםרויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להתפרעויות שאירעו בשבת בכפר כנא, והודיע כי יבחן אפשרות לשלול אזרחות של מי שקורא להשמדת מדינת ישראל.

"ישראל היא מדינת חוק. לא נסבול הפרות סדר והתפרעויות. נפעל נגד זורקי האבנים, חוסמי הצירים והקוראים להקמת מדינה פלסטינית במקום מדינת ישראל", אמר נתניהו.

לדבריו, מי שלא יכבד את החוק הישראלי ייענש במלוא החומרה. ''אנחה את שר הפנים לבחון שלילת אזרחות של הקוראים להשמדת מדינת ישראל", הוסיף ראש הממשלה.

ההתפרעויות בכפר כנא החלו כשצעיר ערבי בן 22 נורה למוות על ידי שוטר, לאחר שתקף בסכין ניידת משטרה. כ-5,000 ערבים הפגינו בכפר. עשרות הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה על שוטרים. שלושה מהמתפרעים נעצרו על ידי המשטרה.

חלק מהמפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "כל פשעו היה שהוא ערבי", וצעקו "ציונים צאו לנו מהחיים" ו"נפדה את נקמתנו". בין המשתתפים בהפגנה: מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), וח"כ לשעבר טאלב א-סאנע.

לטענת התושבים, הירי לעבר הצעיר שנהרג בוצע בזמן שהוא ניסה להימלט מהמקום והפנה את גבו לשוטרים. הם זועמים על כך שהוא נורה בפלג גופן העליון. בעקבות האירועים ובמחאה על מותו של הצעיר הערבי, ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית מחר במגזר הערבי. צפויות הפגנות באזור המשולש, בצפון, בגליל ובוואדי ערה.