בתום הערכת מצב שקיים הערב (שבת) מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו, בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר, הוחלט כי המשטרה תעבור לפעילות מיוחדת ומוגברת ברמה ג' בשל הפרות הסדר והתפרעויות הערבים ברחבי הארץ.

המפכ''ל התייחס לאירוע הירי בכפר כנא, במהלכו שוטר ירה למוות בערבי שתקף ניידת משטרה באמצעות סכין. "ראיתי במהלך היום את ההתקפות חסרות הבסיס והאחריות כלפי שוטרי משטרת ישראל".

"אני אומר באופן שאינו משתמע לשתי פנים: פיקוד המשטרה בראשותי נותן גיבוי מלא ללוחמי, שוטרי ומתנדבי משטרת ישראל העושים ימים כלילות, במסירות ובנחישות למען שלומם וביטחונם של אזרחי מדינת ישראל", אמר דנינו.

רנ''צ דנינו הנחה את המפקדים לפעול בשיתוף פעולה מלא עם המחלקה לחקירות שוטרים שבודקת את האירוע. "כולנו נמתין לתוצאות החקירה. ביקשתי מראש מח״ש לתת לחקירה עדיפות עליונה. אני רוצה להבהיר בצורה ברורה וחד משמעית - אין מדיניות הפעלה מבצעית שונה למגזר זה או אחר. האכיפה היתה ותישאר שוויונית, מקצועית והוגנת".

"הנחיתי את המפקדים להמשיך ולפעול בערוץ ההידברות עם גורמי הנהגה במגזרים השונים להרגעת הרוחות ולמניעת הסתה, ובמקביל לפעול בנחישות נגד גורמי קיצון המעוניינים להתסיס את האווירה בימים אלה", הוסיף המפכ''ל.

כתגובה למותו של הצעיר מכפר כנא, כ-5,000 ערבים הפגינו בכפר. עשרות הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה על שוטרים. שלושה מהמתפרעים נעצרו על ידי המשטרה. חלק מהמפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב "כל פשעו היה שהוא ערבי", וצעקו "ציונים צאו לנו מהחיים" ו"נפדה את נקמתנו".

בין המשתתפים בהפגנה: מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, ראאד סלאח, ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש), וח"כ לשעבר טאלב א-סאנע.

לטענת התושבים, הירי לעבר הצעיר שנהרג בוצע בזמן שהוא ניסה להימלט מהמקום והפנה את גבו לשוטרים. הם זועמים על כך שהוא נורה בפלג גופן העליון. בעקבות האירועים ובמחאה על מותו של הצעיר הערבי, ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה על שביתה כללית מחר במגזר הערבי. צפויות הפגנות באזור המשולש, בצפון, בגליל ובוואדי ערה.