הפילו את עסקת הרכישה. אוהדי הפועל
הפילו את עסקת הרכישה. אוהדי הפועלפלאש 90

השבוע הגורלי של הפועל ת"א. אם לא יקרה דבר בלתי צפוי, ביום שני הקרוב יתקיים דיון בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל בעקבות אירועי הדרבי התל אביבי בשבוע שעבר.

הדיון בעקבות האירועים הינו משמעותי וקריטי עבור מועדון הכדורגל של הפועל תל אביב, וההחלטות שיתקבלו בו ישפיעו מאוד על מצבה של הקבוצה בהווה ובעתיד.

אם לבחון את ההודעה האחרונה שיצאה מפי מקורב למועדון, אזי שהשבוע הפועל ת"א ככל הנראה תקבל מכה קשה במיוחד.

ביום שישי האחרון חזר לארץ חיים רמון, מי שמחזיק בזכויות הניהול של המועדון האדום ומשמש כמעין בעלים בקבוצה. רמון חזר מניו יורק שם קיים פגישה עם שני אנשי העסקים, ראסל גלבוט וסאני קאהן.

שני אנשי העסקים היהודים התעניינו מזה זמן רב ברכישת הקבוצה האדומה של תל אביב, אך נראה שכעת ירדו מהאופציה הזו. בתחילה הודיעו השניים כי ירכשו את המועדון האדום שמצוי במצוקה כלכלית קשה ביותר רק במידה שהשחקנים לא ישחקו בשבת. במנהלת ובהתאחדות לכדורגל מיהרו להודיע כי דבר זה לא אפשרי מכמה סיבות, כשבראשן הן זכויות השידור של המשחקים המשוחקים בימות החול. 

רמון עשה שיעורי בית, קיים פגישות רבות ואף הצליח כמעט ולהשיג את מבוקשו כשהשיג רוב של חברים במנהלת הליגה שהביעו תמיכה בבקשת המועדון האדום שלא לשחק בשבתות. 

ואז פרצו אירועי הדרבי התל אביבי. האירועים המבישים הביאו את קאהן וגלבוט להודיע כי הם יורדים מאופציית הרכישה. לדבריהם, הסיבה שהביאה אותם מלסגת מרכישת הקבוצה זו העובדה כי אירועי האלימות בכדורגל הישראלי עשויים ללכלך את שמם הטוב של השניים, בייחוד כשהאשמים העיקריים לפיצוץ המשחק ולפריצת האירועים הללו אלו אוהדי הפועל תל אביב שאת קבוצתם רצו השניים לרכוש.

כעת הפועל תל אביב נמצאת בבעיה גדולה. במידה שהעונש שיטיל עליהם בית הדין של ההתאחדות לכדורגל יהיה קנס כספי, יצטרכו בקבוצה להשתמש בערבויות אישיות של הבעלים בכדי לממן את הקנס. כמו כן, בחלון ההעברות בחודש ינואר הקרוב יצטרכו בקבוצה למכור את השחקנים של המועדון, ונראה שאם לא יקרה נס גדול לאדומים הם עשויים ללכת לפירוק.

אולי דווקא זה מה שיצליח לנקות את האלימות מהמגרשים?